ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

شفق قطبی از نگاه یک فضانورد ایستگاه بین المللی فضایی [تماشا کنید]

شفق قطبی یکی از زیباترین و استثنایی ترین پدیده هایی است که امکان دارد برای کره زمین رخ دهد و چه چیزی بهتر از تماشای آن از بالا؟ (بالای زمین البته) شفق درخشان سبز رنگ قطبی، در واقع ذرات ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۲ تیر ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

شفق قطبی یکی از زیباترین و استثنایی ترین پدیده هایی است که امکان دارد برای کره زمین رخ دهد و چه چیزی بهتر از تماشای آن از بالا؟ (بالای زمین البته) شفق درخشان سبز رنگ قطبی، در واقع ذرات پر از انرژی ساطع شده از خورشید هستند که در برخورد با اتمسفر زمین چنین شکلی به خود می گیرند.

معمولا فقط کسانی که نزدیک به قطب های شمال یا جنوب باشند می توانند از این منظره زیبا لذت ببرند و شفق قطبی فقط در این نواحی خود را به شکل موج های زیبای سبز رنگ نشان می دهد.

اما اگر شما یک فضانورد باشید (یک فضانورد واقعی)، می توانید چنین منظره ای را در حالتی کاملا طبیعی مشاهده کنید و از آن لذتی دو چندان ببرید، به شرط اینکه در مسیر آن قرار گرفته باشید.

فیلم زیر که توسط یکی از فضانوردان آمریکایی ناسا تهیه شده، شفق جنوبی (Aurora Australis) را از کابینی موجود روی ایستگاه بین المللی فضایی نشان می دهد، ایستگاهی که در ارتفاع 400 کیلومتری زمین قرار گرفته و یکی از مهم ترین مراکز پیشرفت بشر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ahmad khoramboo
    ahmad khoramboo | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    ما که چیزی ندیدیم، خسته نباشید.

  • سامان
    سامان | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    یوتیوب با دو تا فیلترشکن رو هم بدون قطعی پخش میکنه اونوقت این لعنتی ...

مطالب پیشنهادی