ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ناسا اعتراف کرد که برای فرود آوردن انسان روی مریخ پولی ندارد

سازمان فضایی ناسا مدتی است که مشغول برنامه ریزی برای ارسال انسان ها به مریخ است و افکار عمومی از همین حالا روی ساخت یک کلونی در مریخ حساب باز کرده است. اما به تازگی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

سازمان فضایی ناسا مدتی است که مشغول برنامه ریزی برای ارسال انسان ها به مریخ است و افکار عمومی از همین حالا روی ساخت یک کلونی در مریخ حساب باز کرده است. اما به تازگی یکی از سخنگویان ناسا به نام ویلیام گرستنمیر مسئله ای را تایید کرده که مدت ها درباره آن گمانه زنی می شد: ناسا به سرمایه کافی برای فرستادن انسان ها به مریخ دسترسی ندارد.

وی در جلسه ای تازه گفته که نمی توان تاریخ مشخصی برای فرود انسان ها روی مریخ اعلام کرد و دلیل این مسئله، سطح بودجه و افزایش ناچیز 2 درصدی آن است که سبب می شود ناسا به زیرساخت های لازم برای تحقق این مهم دسترسی نداشته باشد. به بیان دیگر، ناسا شاید بتواند انسان را به مدار مریخ بفرستد، اما توسعه تکنولوژی های کاهش ارتفاع و فرود روی سطح سیاره سرخ، سرمایه ای به مراتب بیشتر از بودجه فعلی ناسا می طلبد.

اینکه در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد، کاملاً به سرمایه ناسا بستگی دارد. گرستنمیر در حال حاضر به ماموریت های اکتشافی در ماه تمایل نشان داده و می گوید که ناسا در حال برنامه ریزی برای ساخت «دروازه ای» به نام Deep Space در مدار ماه است که از آن برای ارسال پدها و اکتشاف هرچه بیشتر منظومه شمسی استفاده می شود.

با توجه به این مسئله و کمبود بودجه ای که ناسا از آن صحبت می کند، شاید یکی از بزرگ ترین نقاط ضعف سازمان های وابسته به دولت همین موضوع باشد. در واقع ماموریت های ناسا، ممکن است با تغییر هر دولت یا حتی در میانه کار یک دولت، دچار تغییرات فراوان شوند. البته این بدان معنا نیست که باید رویاپردازی درباره مریخ را کنار بگذاریم، اما ناسا احتمالاً مجبور می شود سرمایه خود را از کمپانی های فضایی تجاری تامین کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • javad
    javad | ۲۳ تیر ۱۳۹۶

    ببخشید یه سوال داشتم که ممکنه بی ربط باشه...من شنیدم با نصب برنامه ی ایرانسل من و دعوت از دوستان به نصب این برنامه به هر دو طرف اینترنت نامحدود یه روزه میده....ومن این کارو کردم ولی فقط به دوستم حجم داد و به من هیچی نداد...لطفا کسی میتونه راهنماییم کنه.....???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی