ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آکیلس یک هدست 200 دلاری کاملا مستقل می سازد

وقتی صحبت از واقعیت مجازی به میان می آید، کاربران از بین دو حالت بسیار گران قیمت و بسیار ارزان قیمت، حق انتخاب دیگری ندارند. یا باید یک هدست گران قیمت با کامپیوتری قوی بخرند ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

وقتی صحبت از واقعیت مجازی به میان می آید، کاربران از بین دو حالت بسیار گران قیمت و بسیار ارزان قیمت، حق انتخاب دیگری ندارند. یا باید یک هدست گران قیمت با کامپیوتری قوی بخرند یا باید از کاردبورد گوگل یا مواردی مشابه استفاده کنند. حتی Gear VR سامسونگ هم نیازمند موبایل های چند صد دلاری از سری گلکسی است.

اما اگر کسی دنبال یک هدست با قیمت مناسب و کارایی قابل قبول باشد چطور؟ گویا آکیلس می خواهد در این راستا قدم بردارد. به گزارش بلومبرگ، فیسبوک مالک آکیلس، با شرکت چینی شیائومی همراه شده تا یک هدست کاملا مستقل از سخت افزار جانبی با قیمتی مناسب بسازند.

این هدست نیازمند هیچ سخت افزار اضافه ای نیست و فقط لازم است آن را روی سر بگذارید و غرق در دنیای واقعیت مجازی شوید. این هدست احتمالا قیمتی در حد 200 دلار داشته باشد که یک گزینه بسیار عالی برای بسیاری از مشتریان خواهد بود.

منابع بلومبرگ گفته اند که این هدست با یک ریموت کنترل می شود، مثل هدست های Gear VR یا Daydream View سامسونگ و گوگل. برای اینکه یک هدست از هر سخت افزار جانبی بی نیاز باشد، نیازمند پردازنده ای هم هست که گویا کوالکام در این زمینه قرار است همکاری کند. هدست جدید آکیلس احتمالا اواخر امسال معرفی شود ولی تا سال آینده خبری از آن نخواهد بود.

سرمایه گذاری های هنگفتی در فضای واقعیت مجازی صورت پذیرفته و شرکت ها کم کم راه خود را برای جذب مشتریان جدید پیدا می کنند. گوگل، سامسونگ و آکیلس تنها نمونه هایی از این گرایش هستند و تا پایان سال میلادی محصولات بسیار متعددی را شاهد خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی