ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن ImageMeter؛ سنجش اندازه اشیاء با گرفتن عکس

مطمئنا هیچ کدام از شما برای ساخت یک کمد دیواری یا متر کردن کف خانه از موبایل استفاده نمی کنید. اما جالب است بدانید که موبایل شما از پس این کار هم بر می آید. اپلیکیشن ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

مطمئنا هیچ کدام از شما برای ساخت یک کمد دیواری یا متر کردن کف خانه از موبایل استفاده نمی کنید. اما جالب است بدانید که موبایل شما از پس این کار هم بر می آید. اپلیکیشن ImageMeter که امروز به شما معرفی می کنیم مثال بارزی است از این که موبایل ها برای اندازه گیری اشیاء تا چه حد می توانند دقیق و کاربردی ظاهر شوند.

به لطف این اپ کاربردی می توانید با گرفتن عکس از اشیاء ابعادشان را با دقت قابل قبولی بسنجید، طوری که برای یک تخمین معمولی به متر و خط کش و گونیا احتیاجی نداشته باشید. اما ImageMeter این اندازه گیری را بر چه مبنایی انجام می دهد؟

پاسخ ساده است: فرمول های مثلثاتی، از جمله قضیه فیثاغورث که مطمئنا با آن آشنا هستید. ImageMeter برای اندازه گیری ابعاد اشیاء به یک شاخص اندازه گیری احتیاج دارد، چیزی که نسبت به آن بتواند اندازه همه چیز را تخمین بزند. این شاخص یا مقیاس را شما برای اپلیکیشن تعریف می کنید.

مثلا اگر بخواهید درب و پنجره های یک اتاق را اندازه بگیرید، کافیست از محل مورد نظرتان عکس گرفته و یک شیء در همان محیط (که اندازه اش را به طور دقیق می دانید) را به عنوان یک شاخص اندازه گیری به اپلیکیشن بشناسانید. در این صورت اپلیکیشن نسبت به آن شیء و به کمک فرمول های ریاضی، ابعاد بقیه اشیاء در تصویر را برایتان تخمین می زند که البته دقت بسیار خوبی در این کار دارد.

طول اشیاء، زاویه ها، اجسام دایره ای شکل و محیط های چند ضلعی مواردی هستند که با تکیه بر شاخص های اندازه گیری مستقل توسط ImageMeter اندازه گیری می شوند. خوشبختانه دقت این اندازه گیری بسیار بالاست، و تمام گوشه ها و زوایایی که اندازه می گیرید با اعداد و ارقام کامل در تصاویر ذخیره می شوند.

یک قابلیت بسیار خوب ImageMeter این است که هر زمان که خواستید، می توانید بخش های مختلف عکس های قدیمی را هم اندازه گیری کنید. این خصوصیت برای مواقعی کاربرد دارد که مثلا اندازه گیری یک شیء خاص را پس از ترک محیطی فراموش کرده باشید.

برای افزایش دقت ImageMeter، ابزار دیگری هم می توانند به کمک آن بیایند. این اپلیکیشن از مترهای لیزری واقعی هم پشتیبانی به عمل می آورد، بنابراین با نصب این دستگاه ها به موبایل می توانید هم دقت تخمین هایتان را افزایش بدهید و هم تجربه آسان تری از کار با آن داشته باشید.

ImageMeter در دو نسخه رایگان و حرفه ای منتشر شده که با خرید نسخه دوم می توانید به طور نامحدود در آن به اندازه گیری پرداخته و ضمنا واترمارک ها را از خروجی های آن حذف نمایید.

امکانات این اپلیکیشن بسیار زیادند و کار با آن ها دقت و حوصله زیادی را می طلبد، برای همین شاید اوایل کار با آن اندکی گیج و گمراه شوید. اما خوشبختانه توسعه دهنده اپلیکیشن در یک ویدیوی کوتاه به آموزش کامل کار با آن پرداخته که توصیه می کنیم تماشای آن را از دست ندهید.

[دانلود اپلیکیشن به کمک ربات تلگرام apk_dl]

ImageMeter

ImageMeter

سازنده: Dirk Farin قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 13.7 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی