ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

رندر ویدیویی متفاوت ناسا از پلوتو را مشاهده کنید

شاید پلوتو دیگر یک سیاره نباشد، اما همچنان جذابیت های مختص به خود را برای شناخته شدن دارد؛ دنیایی صخره ای که از لایه قطور آب و نیتروژن یخ زده پوشیده شده است. پلوتو همچنین ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

شاید پلوتو دیگر یک سیاره نباشد، اما همچنان جذابیت های مختص به خود را برای شناخته شدن دارد؛ دنیایی صخره ای که از لایه قطور آب و نیتروژن یخ زده پوشیده شده است.

پلوتو همچنین آنقدر به ما نزدیک است که می توانیم آن را با سهولت و تقریبا بی هیچ دردسری مورد مطالعه قرار دهیم.

حالا ناسا با کمک اطلاعاتی که فضاپیمای نیو هورایزنز در زمان عبورش از مقابل پلوتو در سال 2015 به دست آورده، رندری ویدیویی از این سیاره کوتوله تهیه کرد که نمایی کاملا متفاوت و جذاب را از سطح آن پیش رویمان قرار می دهد.

در این ویدیو گفته می شود که:

این پرواز بی نظیر از فراز بلندی های پلوتو آغاز و تا پهنای دشت پوشیده شده از یخ نیتروژن که به صورت غیررسمی Sputnik Planitia خوانده می شود ادامه می یابد. فضاپیما ابتدا از حاشیه غربی عبور می کند؛ درست جایی که مرزهایش تاریک است و سرزمینی به نام Cthulhu Macula را در خود جای داده و سمت راست آن از سلسله کوه هایی پوشیده شده. سفر به بخش های شمالی پلوتو و محل قرارگیری بلندی های Voyager Terra ادامه می یابد و بعد فضاپیما به شرقی ترین بخش از نیم کره پلوتو می رود.

در اینجا باید اشاره کنیم تا چندین دهه از پلوتو تحت عنوان نهمین سیاره در منظومه خورشیدی یاد می شد اما ده سال پیش دانشمندان آن را در گروه تازه ای قرار دادند و رسما سیاره کوتوله خطابش کردند. ویدیویی که مشاهده کردید هم با استفاده از نقشه های دیجیتالی دقیق و عکس هایی تهیه شده که پیشتر از پلوتو به دست آمده.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی