ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ایران در جایگاه نخست اتلاف وقت شهروندان در ترافیک

امروزه با گسترش شهرنشینی و رشد روز افزون وسایل نقلیه در سطح خیابان ها و جاده ها، مساله ترافیک به معضلی بزرگ در کلان شهرها تبدیل شده و رفت و آمدهای روزمره گاه نیازمند چندین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

امروزه با گسترش شهرنشینی و رشد روز افزون وسایل نقلیه در سطح خیابان ها و جاده ها، مساله ترافیک به معضلی بزرگ در کلان شهرها تبدیل شده و رفت و آمدهای روزمره گاه نیازمند چندین ساعت زمان است که این موضوع هم در نهایت باعث از دست رفتن وقت ارزشمند شهروندان می شود.

ترافیک در مسکو

به تازگی موسسه تحقیقاتی Numbeo که مقر آن در بلگراد صربستان واقع است، به بررسی و رده بندی کشورها از لحاظ میزان زمان سپری شده در ترافیک پرداخته و نتایج آن را منتشر کرده است. در این پژوهش فاکتورهای مختلفی مثل مدت زمان لازم برای رسیدن از مبدا به مقصد، میزان نارضایتی افراد حاضر در ترافیک، ناکارامدی و میزان دی اکسید کربن آزاد شده مورد ارزیابی قرار گرفته اند.

بر اساس جدول رده بندی این موسسه ایران با میانگین زمان 50 دقیقه و 17 ثانیه، از لحاظ شاخص بیشترین زمان سپری شده در ترافیک رده نخست را به خود اختصاص داده؛ بعد از ایران نیز روسیه با 49.50 و مصر با 47.60 دقیقه در رده های بعدی قرار دارند. کشورهای اسلونی، لیتوانی و اتریش به ترتیب با زمان های 26.51، 27.03 و 27.10 دقیقه کمترین زمان سپری شده در ترافیک را دارا هستند.

رده بندی کشورها از لحاظ شاخص زمان سپری شده در ترافیک

از لحاظ شاخص دی اکسید کربن ایران پس از کشورهای آفریقای جنوبی، مصر، قطر، امارات متحده عربی و تایلند در جایگاه ششم ایستاده است. جالب اینکه بعد از ایران آمریکا در جایگاه هفتم قرار دارد.

رده بندی کشورها از لحاظ شاخص دی اکسید کربن آزاد شده

متاسفانه توضیحات این موسسه درباره جزییات شاخص ها چندان واضح نبوده و معلوم نیست که داده ها چگونه و از کدام منابع تامین شده اند. با این حال آن چیزی که مشخص است اینست که کشور ما از لحاظ مدیریت ترافیک و گازهای آلاینده ناشی از تردد خودروهای عمدتا با تکنولوژی متعلق به چند دهه پیش، وضعیت مطلوبی نداشته و باید برای رفع این مشکلات که به نوعی با رفاه و جان شهروندان در ارتباط هستند، فکری اساسی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (22 مورد)
  • sinacarnelious
    sinacarnelious | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    نمی دونم چرا یه کشوری مثل چین باید توی این لیست دهمین کشور باشه!! واقعا عجیبه...

  • روزبه
    روزبه | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    میزان دی اکسید کربن آزاد،شده رو که میبینم می فهمم این ایران خودرو و سایپا با این ماشیناشون چه بلایی سر هوا آورردن

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    ایران و روسیه اولن.
    یکی از مشکلاتش بیکاری و نبود امکانات در شهرستان هاست که اکثرا به تهران می رن.

  • alie
    alie | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    جالبه تو شاخص دی اکسید کربن بعد ایران امریکاست.اونا با اون کارخونه ها و مراکز صنعتی دی اکسید کربن تولید میکنند و ما با موتور سیکلت کاربراتوری!!!!

  • تکنولوژی برتر
    تکنولوژی برتر | ۲۵ تیر ۱۳۹۶

    یه چیزی که در این رابطه برام خیلی جالبه این پولایی هست که بابت جریمه کردن و زوجو فردو و امثال اینا از ملت گرفته میشه آسفالتا که آشغال به تمام عیار.چراغ های راهنمایی راندگی مال عهد عتیق.جاده یا پل زیرگذر یا روگذر درست حسابیم که اضافه نمیکنن تا از ترافیکا کم بشه پس خداوکیلی این پولای ملیاردی جرمه و زوجو فردو کوفت و زهرمار کجا میره؟؟؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی