ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جام جهانی هوش مصنوعی با فوتبالیست های مجازی در کره برگزار می شود

مدتی است گوگل با راه اندازی پروژه AlphaGo بهترین بازیکنان بازی Go را در سراسر جهان به وسیله هوش مصنوعی شکست می دهد و حالا کم کم نوبت به بازی های دیگر هم رسیده است. موسسه KAIST در کره جنوبی برای ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

مدتی است گوگل با راه اندازی پروژه AlphaGo بهترین بازیکنان بازی Go را در سراسر جهان به وسیله هوش مصنوعی شکست می دهد و حالا کم کم نوبت به بازی های دیگر هم رسیده است.

موسسه KAIST در کره جنوبی برای این منظور مسابقاتی موسوم به جام جهانی هوش مصنوعی ترتیب داده که اواخر سال جاری میلادی بین دانشجویان این کشور برگزار می شود.

سخنگوی موسسه KAIST می گوید برای حضور در این مسابقات لازم است با استفاده از هوش مصنوعی یک تیم مجازی طراحی کنید که دارای بازیکن های مختلف در موقعیت دروازه بان، دفاع و حمله باشد.

این البته پایان کار نیست و هوش مصنوعی طراحی شده به دست شرکت کنندگان باید قادر باشد حتی پس از مسابقه هم آن را به شکل تخصصی مثل یک کارشناس واقعی تحلیل کند.

فوتبال قبل از این هم به عنوان ابزاری برای رقابت و پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی مورد استفاده قرار گرفته است، از جمله مسابقات موسوم به روبو کاپ یا جام جهانی روبات ها که سابقه برگزاری آن به سالها پیش می رسد.

ناگفته نماند که در حال حاضر شرکت در این مسابقات تنها برای دانشجویان کره ای مقدور است، اما برگزار کننده می گوید از نیمه اول سال ۲۰۱۸ امکان شرکت کردن تیم های بین المللی هم وجود خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی