ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی پله هایی با قابلیت ذخیره انرژی برای کمک به افراد کم توان [تماشا کنید]

شاید استفاده از پله برای بسیاری از مردم کار چندان دشواری به نظر نرسد؛ اما مسلماً برای برخی از افراد کم توان و خصوصاً سالمندان با سختی های فراوانی همراه خواهد بود. به همین خاطر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۵ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

شاید استفاده از پله برای بسیاری از مردم کار چندان دشواری به نظر نرسد؛ اما مسلماً برای برخی از افراد کم توان و خصوصاً سالمندان با سختی های فراوانی همراه خواهد بود.

به همین خاطر استارتاپی تحت عنوان «Georgia Tech» در حال تکمیل طرح پلکان جدیدی است که انرژی افراد را هنگام پایین آمدن ذخیره کرده و در زمان بالا رفتن، دوباره در اختیارشان قرار می دهد.

اختراع جدید تا 37 درصد از انرژی لازم برای بالا رفتن از پله ها را تامین می کند

پروژه مذکور که توسط تیمی از مهندسین مکانیک، پزشکی و محققین علوم کامپیوتری انجام شده، فعلاً در حد نمونه آزمایشی بوده و می تواند با استفاده از فنرها و سنسورهای مخصوصی، تا 26 درصد از انرژی وارد شده به پله ها در زمان پایین آمدن را ذخیره کرده، و هنگام بالا رفتن نیز 37 درصد از انرژی مورد نیاز برای گام برداری را تامین کند.

با توجه به ویدیوی موجود و نحوه عملکرد سیستم، به نظر می رسد حداقل تا به اینجای کار برای کمک به بالا رفتن افراد کم توان، باید قبل از آن ها حتماً شخص دیگری از پله ها پایین آمده باشد؛ و یا به عنوان مثال فعلاً دو نفر به صورت پشت سر هم نمی توانند از پله ها بالا بروند.

البته بر اساس اظهارات طراحان، ایده مذکور هنوز تا رسیدن به یک محصول نهایی و کاربردی فاصله دارد اما در صورت تکمیل پروژه، احتمالاً می تواند در برخی از اماکن و به خصوص خانه ها، جایگزین صندلی های بالابر برقی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی