ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با قابلیت جدید گوگل مپس هرگز گرفتار ترافیک های ناگهانی نخواهید شد

اگر با گوگل مپس کار کرده باشید حتما می دانید که این اپلیکیشن نقشه می تواند وضعیت ترافیک زنده جاده های شهری را با رنگ های مختلف به نمایش در بیاورد. به عنوان مثال جاده ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

اگر با گوگل مپس کار کرده باشید حتما می دانید که این اپلیکیشن نقشه می تواند وضعیت ترافیک زنده جاده های شهری را با رنگ های مختلف به نمایش در بیاورد. به عنوان مثال جاده های دارای ترافیک سنگین را با رنگ قرمز و نقاطی که مشکلی در عبور و مرور آن ها نیست را با رنگ سبز مشاهده خواهید کرد.

اما حالا به نظر می رسد که گوگل مپس در تشخیص وضعیت زنده ترافیک به سطحی از اعتماد به نفس رسیده که می خواهد به حوزه پیش بینی ترافیک نیز قدم بگذارد. با دریافت نسخه جدید اپلیکیشن وقتی که برای حرکت به سوی مقصد درخواست مسیریابی می کنید، با ورود به تب Route Info در گوشه پایین و سمت چپ صفحه نه تنها فلش های راهنما و تصاویر Street View مربوط به مسیر را می بینید بلکه به گزینه جدیدی برای پیش بینی ترافیک نیز دسترسی خواهید داشت.

با نصب آخرین نسخه گوگل مپس نموداری ستونی را مشاهده خواهید کرد که می تواند بسته به وضعیت ترافیک بهترین و کم ترافیک ترین زمان ممکن برای راه افتادن به سوی مقصد را برایتان پیش بینی کند.

شکی نیست که این قابلیت می تواند برای فرار از گره های ترافیکی، آن هم در شهرهای شلوغی مثل تهران بسیار مفید و موثر ظاهر شود. البته به نظر می رسد که قابلیت یاد شده فعلا در اختیار کاربران آمریکایی و انگلیسی گوگل مپس قرار گرفته و به طور تدریجی و به مرور زمان برای کشورهای دیگر ارائه می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • ali
    ali | ۲۷ تیر ۱۳۹۶

    این گوگل مپس به قول معروف خدابیامرزی داره?

  • np101
    np101 | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    اولا این قابلیت برای تهران هم در دسترس هست و من از چند روز پیش دارمش، دوما این قابلیت جدیدی و مربوط به پیش بینی یا اعتماد به نفس نیست (هرچند به این شکل نموداری در اپ موبایل جدیده) در واقع اصلا پیش بینی نیست فقط بر اساس میانگین ترافیک ساعت های مختلف در روز های مختلف هفته ترافیک اون مسیر رو نشون میده که از هفت-هشت سال پیش در نسخه دسکتاپ در دسترس بوده و هست. شما همیشه در گوگل مپ دستکتاپ می تونید بعد از زدن نمایش ترافیک با خاموش کردن گزینه ترافیک زنده به ترافیک میانگین بر اساس ساعت و روز هفته دسترسی داشته باشید و بر اساس اون مسیریابی کنید و زمان سفر رو بدست بیارید. بر اساس همین قابلیت هم هست که Waze (که خودشه هم متعلق به گوگل هست) اقدام به محاسبه ساعت خروج شما برای رسیدن در یک ساعت مشخص در روز بعدی رو میکنه و نمودار زمان بندی مشابه و کاملتر با این قابلیت گوگل مپ موبایل رو هم نشونتون میده. البته خود گوگل مپ دستکتاپ هم این قابلیت رو داره حتی کامل تر

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    روزی نیست که از گوگل مپ استفاده نکنم اینقدر راه در رو از ترافیک بهت نشون میده که خودت خسته شی البته حیف دوربینای طرح زوج و فرد رو نشون نمیده اما چیزی از ارزش هاش کم نمیشه ??

مطالب پیشنهادی