ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پروژکتور واقعیت افزوده جدید روی میزهای شلوغ هم کار می کند [تماشا کنید]

پردازش تصاویر روی سطوح مختلف و تعامل با آنها (مانند صفحات لمسی) ایده چندان جدیدی نیست و تا کنون تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که حتی در بعضی موارد مانند «Xperia Touch» نیز ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

پردازش تصاویر روی سطوح مختلف و تعامل با آنها (مانند صفحات لمسی) ایده چندان جدیدی نیست و تا کنون تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که حتی در بعضی موارد مانند «Xperia Touch» نیز منجر به تولید محصول شده است.

اما بزرگترین مشکل پروژکتورهای واقعیت افزوده، نیاز به سطحی صاف و تمیز برای پردازش تصاویر بوده چرا که عمکرد آنها روی سطوحی مانند میزهای شلوغ، با مشکل مواجه خواهد شد.

حسگر عمق سنج پروژکتور جدید توانایی تشخیص اشیا را نیز دارد

حالا مهندسین دانشگاه «CMU» در پنسیلوانیای آمریکا فناوری جدیدی را معرفی کرده اند که به نظر می رسد مشکل قبلی را رفع کرده است. پروژکتور جدید از یک سنسور مخصوص برای تشخیص عمق تصویر بهره برده و می تواند علاوه بر دستان کاربر، اشیای موجود روی سطح مانند لپ تاپ یا لیوان را نیز تشخیص دهد.

پس از شناسایی محل اشیا، سیستم مختصات آنها را به عنوان نقاط مرجع در نظر گرفته و تصویر را با توجه به همین نقاط پردازش می کند. چنین قابلیتی به کاربر اجازه می دهد به عنوان مثال یک صفحه از نرم افزار «Word» را به لیوان خود متصل کرده، و در سطح میز جا به جا کند.

نتیجه نهایی بسیار جالب توجه بوده و حالا به جای تغییر شرایط برای بهبود عملکرد پروژکتور، سیستم با شرایط موجود تطبیق پیدا می کند. البته دستگاه مورد بحث هنوز در حد یک کانسپت بوده و مشخص نیست چه زمانی به مرحله تجاری سازی می رسد.

لازم به ذکر است که در صورت فراگیر شدن پروژکتورهای واقعیت افزوده در آینده، احتمالاً شاهد به کارگیری فناوری محققین دانشگاه پنسیلوانیا در محصولات شرکت های مختلف خواهیم بود. در ادامه از شما دعوت می کنیم ویدیوی مربوط به پروژکتور CMU را مشاهده بفرمایید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Erfaan Zandii
    Erfaan Zandii | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    دیجیاتو کلی گشته تا اکسپریا تاچ رو به یه طریقی خراب کنه ... جهت میزاح بود

  • Ehsan Jam
    Ehsan Jam | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    خیلی هم عالی

مطالب پیشنهادی