ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلگرام پس از تحریم اندونزی هزاران کانال مرتبط با فعالیت های تروریستی را مسدود کرد

شاید درگیری های تلگرام با روسیه در نهایت ختم به خیر شد، اما به نظر می رسد که این پیام رسان پر حاشیه در کشور اندونزی شرایط مطلوبی ندارد. دیروز پاول دورف، بنیان گذار تلگرام ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

شاید درگیری های تلگرام با روسیه در نهایت ختم به خیر شد، اما به نظر می رسد که این پیام رسان پر حاشیه در کشور اندونزی شرایط مطلوبی ندارد. دیروز پاول دورف، بنیان گذار تلگرام با انتشار پستی در کانال رسمی اپلیکیشن رسما اعلام کرد که تیم او «تمامی کانال های عمومی مرتبط با تروریست ها» که چندی پیش توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور اندونزی گزارش شده بود را مسدود کرده است.

این اقدام تلگرام در شرایطی صورت گرفت که روز شنبه دولت اندونزی دسترسی به این پیام رسان را برای مردم کشور خود به طور کامل مسدود کرد. دولت اندونزی اعتقاد دارد که تروریست ها از تلگرام به عنوان پلتفرمی امن و غیر قابل نفوذ برای هماهنگی اقدامات شرورانه خود استفاده می کنند. البته مسئولان ذیربط اعلام کرده اند که مسدود شدن تلگرام بر فعالیت دیگر شبکه های اجتماعی در اندونزی تأثیری نخواهد گذاشت.

دولت اندونزی روز شنبه دسترسی به تلگرام را برای مردم این کشور مسدود کرد

دو روز پیش Joko Widodo، رئیس جمهور اندونزی با انتشار بیانیه ای رسمی اعلام نمود که دولتش چندین هزار فعالیت تروریستی را در تلگرام کشف کرده و هزاران مورد دیگر هم هستند که مخفیانه به فعالیت خود ادامه می دهند. در همین راستا دولت اندونزی فهرستی از این کانال ها را به تلگرام ارسال نموده، اما به دلیل این که اقدامی از سوی سازندگان انجام نشده تصمیم گرفته که تلگرام را به طور کامل در خاک اندونزی مسدود کند.

دورف در واکنش به این اقدام اعلام کرده که از درخواست های این کشور برای حذف کانال های تروریستی"بی اطلاع" بوده، و این نا آگاهی را ناشی از "اطلاع رسانی غلط" دانسته است: "تلگرام به شدت رمزنگاری شده و حریم خصوصی محور است، اما ما دوست تروریست ها نیستیم".

دورف در ادامه پست خود اذعان داشته که کلیه کانال های گزارش شده توسط دولت اندونزی را به طور کامل از تلگرام حذف کرده، و تیمی اختصاصی و مسلط به زبان اندونزیایی تشکیل داده که سریع تر از گذشته به گزارش های مربوط به فعالیت های تروریستی در تلگرام رسیدگی نمایند.

این اولین باری نیست که تلگرام به خاطر ایجاد بستری برای ارتباط میان تروریست ها مورد انتقاد قرار می گیرد. اگر خاطرتان باشد چندی پیش دولت روسیه هم با ادعای این که تروریست های حادثه بمب گذاری سن پترزبورگ از تلگرام برای هماهنگی اقدامات خود استفاده کرده بودند، دورف و همکارانش را تهدید کرد که دسترسی به این پیام رسان را در خاک این کشور مسدود خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Saeed Pm
    Saeed Pm | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    http://tlgm.ml
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
    ثبت کانال
    ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

    • Alireza Ahmadi
      Alireza Ahmadi | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

      انقد تبلیغ نکن سعید

  • high end
    high end | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

    تو ایران تروریست ها ازتلگرام غستفاده نکرده بودن فیلتر شه راحت شیم

    • high end
      high end | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

      بابا شوخی کردم

    • δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی)
      δγι λ⇝ (عـــــلـــــــی) | ۲۶ تیر ۱۳۹۶

      شما خودت یه پا تروریستی عزیزم!!

مطالب پیشنهادی