ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سونی یک شرکت فرانسوی فعال در عرصه موسیقی مستقل را می خرد

سونی قصد دارد شرکت فرانسوی «Believe Digital» که در زمینه انتشار و توزیع موسیقی فعالیت می کند را خریداری نماید. خبرگزاری Nikkei می گوید قرارداد فوق در مراحل پایانی قرار دارد و به سونی کمک خواهد ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۶ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

سونی قصد دارد شرکت فرانسوی «Believe Digital» که در زمینه انتشار و توزیع موسیقی فعالیت می کند را خریداری نماید. خبرگزاری Nikkei می گوید قرارداد فوق در مراحل پایانی قرار دارد و به سونی کمک خواهد کرد تا جایگاه مستحکم تری را در عرصه موسیقی جهانی کسب کند.

بخش موسیقی سونی (Sony Music Entertainment) قسمت عمده سهام کنونی این شرکت را خریداری خواهد کرد، که یک صندوق سرمایه گذاری در حوزه فناوری اطلاعات را نیز شامل می شود. رقم قرارداد فوق که در سال جاری میلادی نهایی خواهد شد، به 40 الی 50 میلیارد ین، برابر با 355 الی 444 میلیون دلار می رسد.

شرکت Believe Digital که در سال 2005 تأسیس شد، تقریباً در 30 کشور جهان فعالیت می کند و مالک لیبل آمریکایی TuneCore (ناشر موسیقی سبک ایندی برای سرویس های آنلاین بزرگی همچون اپل) و یک لیبل فرانسوی به شمار می رود. این کمپانی با بیش از 150 هزار هنرمند اکثراً مستقل در سرتاسر جهان همکاری داشته و فروش سالانه اش به حدود 250 میلیون دلار می رسد.

گفتنیست طی سال های اخیر با قوت گرفتن سرویس های آنلاین، موسیقی ایندی یا مستقل نیز اوج گرفته است. بخش موسیقی سونی اگرچه با چهره های مشهور موسیقی جهان همکاری دارد، اما در کنار آنها هنرمندان مستقل را نیز معرفی می کند و به همین دلیل، تصاحب Believe Digital می تواند به آنها در این حوزه کمک شایانی نماید.

لازم به ذکر است بخش موسیقی سونی در سال مالی 2016 توانست 75.8 میلیارد ین برابر با 670 میلیون دلار سود عملیاتی را نصیب این کمپانی نماید که حدود 26 درصد کل سود سونی را شامل می شود. این شرکت با تکیه بر پایگاه مشتریان خود، تمرکزش را روی افزایش سودآوری و ارائه محتوای متنوع تر قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی