ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تجربه رانندگی با BYD S6 از تهران تا پلور

اخیرا شرکت خودروسازی کارمانیا سفری یک روزه را برای برخی از خودرو نویسان ترتیب داد تا با BYD S6 از تهران به سمت پلور حرکت کرده و توانایی های جاده ای آن را بسنجند. همچنین برنامه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۷ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

اخیرا شرکت خودروسازی کارمانیا سفری یک روزه را برای برخی از خودرو نویسان ترتیب داد تا با BYD S6 از تهران به سمت پلور حرکت کرده و توانایی های جاده ای آن را بسنجند.

همچنین برنامه سفر به گونه ای چیده شده بود که پس از رسیدن به پلور، در منطقه دشت لار با توجه به شرایط منطقه‌ ای، تست آفرود و رانندگی در شرایط سخت خارج از جاده نیز انجام شود.

حرکت از دفتر مرکزی شرکت واقع در کیلومتر 16 جاده مخصوص تهران کرج آغاز شد و پس از گذارندن خیابان ‌ها و بزرگراه‌ های شلوغ تهران، وارد آزادراه پردیس و سپس جاده هراز شدیم.

طراحی ساده و بی آلایش با ظاهری قدیمی

زمانی که این خودرو برای اولین ‌بار معرفی شد بسیاری آن‌ را نسخه کپی برداری شده از لکسوس RX نسل دوم که با کد XU30 شناخته می‌ شد، می ‌دانستند.

اما جالب است بدانید که کمپانی بی ‌وای ‌دی طی قراردادی طرح کلی این خودرو را از کمپانی تویوتا – لکسوس ژاپن خریداری کرده است و بی ‌وای ‌دی اس 6 را بر مبنای آن طراحی و ساخته است.

پس شاید همین موضوع دلیل خوبی برای ظاهر به نسبت قدیمی این خودرو باشد، چرا که این طرح مربوط به سال‌ 2003 میلادی بوده و در آن خبری از المان‌ های طراحی بروز مربوط به سال 2017 نیست. با این حال وقتی به طور دقیق و ریزبینانه به اس6 نگاه می ‌کنیم متوجه می‌ شویم که سادگی طراحی این خودرو بیش از آن‌که خسته‌ کننده به نظر برسد، کارآمد بوده. به گونه‌ ای بوده که این طرح موجب می ‌شود پس از مدت زمانی طولانی اصالت خود را حفظ کند.

در نمای جلو شاهد چراغ‌هایی کشیده با طرحی ساده رو به‌ رو هستیم که از دو بخش مجزا تشکیل شده است، همچنین جلوپنجره ‌ای که از جنس کروم بوده در مرکز خودنمایی می ‌کند. سپر بزرگ و حجیمی که بخش وسیعی از نمای جلو را تشکیل داده در میان خود دو چراغ مه‌ شکن و یک ورودی هوای نسبتا کوچک را جای داده است.

البته نکته قابل توجه ارتفاع مناسب آن از سطح زمین بوده که به اصطلاح زاویه ورود خوبی را برای این کراس‌ اوور پدید آورده است. نمای جانبی آن جایی است که بیش از جلو شباهت این خودرو را با لکسوس RX نسل دوم نمایان می ‌کند.

همچنین قسمت عقب نیز به دلیل بکار بردن از چراغ ‌های بزرگ و بیضی شکل، خیلی شبیه به لکسوس RX است. بکار بردن دستگیره استیل روی در صندوق تا حدودی سادگی طراحی نمای عقب را پوشانده است. همچنین سپر کوتاه عقب یکی دیگر از نکات مثبتی است که توانایی خارج از جاده این خودرو را افزایش داده است. نصب دیفیوزر پلاستیکی مشکی رنگ روی سپر عقب علاوه ‌بر زیبایی، ظاهری اسپرت ‌تر را برای اس 6 به ارمغان آورده است.

فضا و امکانات رفاهی BYD S6

زمانی که در خودرو را باز می‌ کنیم و وارد کابین می‌ شویم، ناخودآگاه بار دیگر یاد لکسوس RX می‌افتیم، زیرا صندلی ‌ها، داشبورد و محل قرارگیری اهرم تعویض دنده دقیقا مشابه آن بوده. اما نکته قابل توجه فضای بزرگ و کافی کابین بوده که به لطف ابعاد بزرگ بدنه و فاصله کافی بین دو محور ایجاد شده است.

فرم کلی داشبورد به گونه ‌ای است که از یک طرح به نسبت ساده پیروی کرده که البته برای کاربر تا حدی خوشایند است. چرا که بسیاری از خریداران از شلوغ بودن داشبورد و ادوات نصب شده روی آن رضایت نداشته و معتقدند که استفاده از امکانات آن ممکن است هنگام رانندگی موجب سردرگمی آن‌ها شود.

تریم داخلی بی ‌وای ‌دی اس 6 به دو صورت عرضه می ‌شود که یکی شامل تودوزی مشکی رنگ بوده و دیگری دارای تودوزی دورنگ مشکی و طوسی روشن است. اما نکته ‌ای که ممکن است در همان لحظه اول توجه را به خود جلب کند، کیفیت خوب و قابل قبول متریال مصرفی در این خودروست که در مقایسه با سایر چینی ‌های موجود در بازار، در موقعیت بهتری قرار دارد. وجود زیر آرنجی روی صندلی راننده، یکی دیگر از میراثی است که از لکسوس RX به بی‌ وای ‌دی اس 6 رسیده است.

بی وای دی اس 6 از نظر امکانات رفاهی در سطح قابل قبولی به ‌سر می ‌برد، برای مثال می توان به دوربین دنده عقب و زیر آینه شاگرد، تهویه دوگانه اتوماتیک، مانیتور 7 اینچی، سیستم رهیاب، پخش صوتی با هشت بلندگو، سانروف، سنسور پارک جلو و عقب، دی‌ لایت، صندلی برقی، کروز کنترل، آینه تاشوی برقی، آینه کرومیک، قطب‌ نما، سنسور نور، استارت دکمه و.. اشاره کرد، مجموع این موارد باعث شده اند که سطح امکانات رفاهی این خودرو در جایگاه مناسبی باشد.

سیستم ‌های ایمنی مانند شش محفظه کیسه هوا، ترمزهای دیسکی با ABS، EBD و BOS و… نیز بخشی دیگر از تجهیزات بی وای دی S6 را شامل می شوند.

تجربه رانندگی با بی وای دی S6

با وجود روشن بودن کولر در بیشتر مسیر و ترافیک سنگین در قسمت ‌های از شهر تهران، مصرف سوخت این شاسی ‌بلند نسبتا بزرگ در حدود 10.5 لیتر بود که باتوجه به اندازه و وزن خودرو عدد نسبتا معقولی به نظر می‌رسد. همچنین عملکرد خوب کولر یکی دیگر از نکات مثبتی است که در این تست نمایان شد.

پس از رسیدن به دشت لار و محدوده سد لار، اقدام به برگزاری تست ‌های آفرودی کردیم، که نتیجه کار تا حدودی دور از انتظار بود. سواری نرم و بی ‌صدا یکی از مشخصه‌ های اصلی اس 6 بوده که به هنگام رانندگی با سرعت ‌های بالا در جاده خاکی و روی سنگ‌ریزه‌ ها به خوبی نمایان می‌ شود.

البته که این نرمی اتاق تا حدی مدیون لاستیک‌های بزرگ و رینگ 17 اینجی S6 است. مسیر تست ما به شکلی تعیین شده بود که پیش از این تجربه رانندگی با دو خودرو رقیب S6 را در آنجا داشتیم که این روزها به عنوان یکی از پرفروش ترین کراس ‌اوورهای چینی بازار شناخته می ‌شوند.

به واقع می‌توان گفت که کیفیت سواری و میزان صدای کابین به مراتب بهتر از سایر رقبای چینی نظیر جک S5 و چری تیگو 5 بود. همچنین انعطاف بالای سیستم تعلیق S6 باعث می‌شد تا در هنگام عبور از چاله‌های بزرگ، اصطکاک چرخ‌ های خودرو با سطح زمین حفظ شود.

زمانی که اقدام به صعود از یک تپه با شیب نسبتا تند کردیم، متوجه شدیم موتور چهار سیلندر 2.4 لیتری با توان 160 اسب ‌بخار، کشش نسبتا خوبی دارد و از پس گذر از مسیرهای پر شیب بر می آید، همچنین هماهنگی خوب جعبه‌ دنده 6 سرعته دو کلاچه با موتور یکی از مزایای بی ‌وای ‌دی اس 6 بوده که این موضوع در اکثر خودرو های چینی کمتر دیده شده است.

در پایان باید اشاره کرد که اگر بی ‌وای‌ دی اس 6 مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک بود، می توانست گزینه بسیار مناسبی برای آفرود و سفرهای طبیعت‌ گردی باشد. چرا که با وجود سپرهای کوتاه و زاویه ورود و خروج مناسب به خوبی از پس موانع و ناهمواری ‌های پیش روی بر می ‌آید.

نتیجه گیری نهایی

در پایان تست به این نتیجه رسیدیم که بی وای دی اس 6 از نظر کیفیت سواری نسبت رقبای خود در کلاس کراس اوور هایی با حدود یکصد میلیون تومان قیمت برتری هایی دارد.

همچنین دقت مونتاژ شرکت خودروسازی کارمانیا برای این خودرو خوب و مناسب است و در سفر به نسبت سخت ما کم‌ ترین صدای مزاحمی به اتاق نفوذ می ‌کرد.

امکانات خوب هم از ویژگی ‌هایی است که در این کراس اوور چینی وجود دارد. همچنین اگر بی‌ وای ‌دی اس 6 مجهز به سیستم چهارچرخ متحرک بود، گزینه ‌ای بسیار مناسب برای آفرود و سفر های طبیعت‌گردی به ‌شمار می‌ رفت.

چرا که با وجود سپرهای کوتاه و زاویه ورود و خروج مناسب به خوبی از پس موانع و ناهمواری ‌های پیش روی بر می ‌آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sd
    sd | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    چقدر ما بدبختیم

  • sd
    sd | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    مردم ایران چقدر بدبختن ک بابت این چند ده میلیون پول میدن

  • | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    لعنت به ما که بازار رو برای خودروهای چینی باز کردیم... لعنت

  • Ali.T
    Ali.T | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    چند خط آخر رو تکراری نوشتین!

  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    یه حسی بهم میگه این شرکت کیفیتش از بقیه خودروسازیای چین بیشتره ...

مطالب پیشنهادی