ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل با همراهی شرکای آسیایی اش ائتلاف حقوقی علیه کوالکام تشکیل داد

به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، جمعی از شرکت های تایوانی در نبرد حقوقی اپل علیه کوالکام با آن هم پیمان شده اند و مدعی هستند که کوالکام بابت حق امتیاز استفاده از پتنت هایش بیش از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

به گزارش نشریه وال استریت ژورنال، جمعی از شرکت های تایوانی در نبرد حقوقی اپل علیه کوالکام با آن هم پیمان شده اند و مدعی هستند که کوالکام بابت حق امتیاز استفاده از پتنت هایش بیش از حد مرسوم از آنها پول می گیرد و قوانین آنتی تراست را زیرپا گذاشته.

اپل نیز در پاسخ به این همراهی اعلام کرده هزینه های حقوقی دفاع از این شرکت ها را پرداخت می نماید و تمام تلاشش را به خدمت می گیرد تا در نهایت پرونده را به نفع خود تمام کند.

فاکسکان، Compal Electronics، پگاترون و ویسترون شرکت هایی هستند که دعوی حقوقی خود علیه کوالکام را شب گذشته در یکی از دادگاه های محلی سندیگو مطرح کردند.

لازم است اشاره کنیم این شرکت ها غالبا کار مونتاژ آیفون و آیپد را برای اپل بر عهده دارند. کوالکام نیز هم اکنون در زمینه تولید مودم موبایل پیشتاز است و اصلی ترین تامین کننده این قطعه برای اپل است، هرچند که توافق مستقیمی برای استفاده از حق امتیاز پتنت هایش در این رابطه با اپل به امضا نرسانده؛ لذا سازنده آیفون مبلغ تعیین شده را به چهار شرکت اشاره شده پرداخت می کند و آنها نیز پول را به کوالکام می دهند.

ماجرا اما از ابتدای امسال شروع شد که اپل کوالکام را برای پرداخت یک میلیارد دلار به دادگاه کشاند و از آنطرف پرداخت حق امتیاز استفاده از پتنت های آن را به چهار شریک تجاری اش متوقف نمود.

البته ناگفته نماند که کشمکش های حقوقی این دو شرکت سابقه ای طولانی دارد؛ در ماه می، کوالکام چهار کمپانی تایوانی را به خاطر «عدم پرداخت حق امتیاز» به دادگاه احضار کرد. در ماه جولای، این شرکت از دولت آمریکا درخواست کرد که ورود آیفون به خاک آمریکا را متوقف نموده و از فروش نسخه های موجود در بازار نیز جلوگیری به عمل آورد.

اضافه نماییم که این کمپانی تولید کننده چیپ به خاطر اقدامات ضد رقابتی اش تحت پیگرد قانونی کمیسیون تجارت فدرال آمریکا قرار دارد. این شرکت پیشتر اعلام کرده بود که برخلاف ادعاهای اپل و شرکایش «هیچگاه تامین چیپ را برای عقد قراردادهای غیرمنصفانه با تبصره های غیرمنطقی متوقف نکرده یا اینکه شرکت ها را نسبت به این موضوع تهدید ننموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی