ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعرفه‌گذاری اینترنت ثابت نامحدود نهایی شد

پس از کش و قوس بسیار به نظر می رسد امروز بالاخره تکلیف تعرفه گذاری اینترنت ثابت نامحدود مشخص شده و بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، تا کنون سه بسته سرعتی 2 ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

پس از کش و قوس بسیار به نظر می رسد امروز بالاخره تکلیف تعرفه گذاری اینترنت ثابت نامحدود مشخص شده و بر اساس اعلام مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، تا کنون سه بسته سرعتی 2 مگابیت در ثانیه، 6 مگابیت در ثانیه و 16 مگابیت در ثانیه پیشنهاد شده است.

بر اساس یکی از پست های اخیر صفحه اینستاگرام منسوب به محمدجواد آذری جهرمی، امروز پس از ساعت‌ها بحث و کار کارشناسی، مدل تعرفه‌گذاری نامحدود اتصال داده در بخش ثابت نهایی شده، و امروز تقدیم کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات خواهد شد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت درباره تعرفه گذاری اینترنت ثابت نامحدود اظهار کرد:

از همه صاحب‌نظران و اپراتورهای ارتباطی و فعالین بازار محتوا که ما را در تهیه این پیش‌نویس یاری کردند، صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم. بی شک اگر پیگیری ها و حمایت شخص دکتر واعظی نمی بود، بسیار اقدام سخت و پیچیده و غیرممکنی روبه‌روی ما بود.

بر اساس مدلی که تاکنون نهایی شده، هر بسته سرویس شامل یک کف و یک سقف سرعت است و سرعت سرویس نبایستی از کف کمتر باشد. این موضوع به دلیل ماهیت سرویس ای‌دی‌اس‌ال در تضمین سرعت خط لحاظ شده است.

در هر بسته برای ترافیک داخلی و اینترنت، دو سقف در نظر گرفته شده که سقف ترافیک داخلی ۱۰ برابر اینترنت است. بر این اساس عملا کاربران خانگی در صورت استفاده از سرویس‌های ویدیو آنلاین، در صورتی که هر روز پنج ساعت سرویس ویدیویی داخلی را ملاحظه کنند و این رفتار را هر روز در ماه تکرار نمایند، نیازی به پرداخت نخواهند داشت.

این مهم زمینه‌ساز اشتغال و پویایی زیادی در حوزه فناوری و فرهنگی کشور خواهد شد. سقف سرویس اینترنت نیز بر اساس میانگین حداکثر مصرف فعلی کاربران در نظر گرفته شده و عملا ترکیب به گونه‌ای خواهد بود که بیش از ۹۰ درصد کاربران با خرید این بسته‌ها دیگر نیازی به پرداخت شارژ اضافی ندارند.

برای حصول به این مدل، تعرفه سرویس‌ها بین اپراتورها و مخابرات ایران و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز اصلاح شده که کار بسیار پیچیده‌ای بود. همکاری مخابرات تا کنون بسیار سازنده بوده است. طبیعتاً جزئیات قیمت و مابقی مسائل را سازمان تنظیم مقررات پس از تصویب کمیسیون محترم ابلاغ خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (68 مورد)
  • sajad loufi
    sajad loufi | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    :huawei:

  • sajad loufi
    sajad loufi | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    اینستا و تلگرام رو فیلتر کنید خودتون رو راحت کنید?

  • sajad loufi
    sajad loufi | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    اینستا و تلگرام رو فیلتر کنید خودتون رو راحت کنید

  • تمشک
    تمشک | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

    حدودا هر بسته چه قیمتی خواهد بود؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی