ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چرا موبایل های کنونی به نسخه کامل ویندوز 10 آپدیت نمی شوند؟ جو بلفیوره پاسخ می دهد

امروز تیم «ویندوز اینسایدر» در جریان گفتگوی زنده درباره آپدیت Fall Creators ویندوز 10 به برخی از سؤالات کاربران نیز پاسخ دادند. «جو بلفیوره» یکی از محبوب ترین چهره های مایکروسافت در رابطه با آپدیت موبایل لومیا ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

امروز تیم «ویندوز اینسایدر» در جریان گفتگوی زنده درباره آپدیت Fall Creators ویندوز 10 به برخی از سؤالات کاربران نیز پاسخ دادند. «جو بلفیوره» یکی از محبوب ترین چهره های مایکروسافت در رابطه با آپدیت موبایل لومیا 950 به نسخه کامل ویندوز 10 روی معماری ARM، قاطعانه پاسخ منفی داد اما توضیحاتی را در مورد این تصمیم ارائه کرد.

به گفته بلفیوره، ویندوز 10 روی ARM با هدف ارائه تجربه کامپیوترهای شخصی روی دستگاه های مبتنی بر معماری ARM توسعه یافته تا ارتباط اینترنت دائمی و طول عمر باتری بهتری را به دست آورند. بنابراین هدف اصلی مایکروسافت، ارائه تجربه دسکتاپ است و به موبایل ارتباطی ندارد. تلفن های همراه مبتنی بر ARM همچنان با ویندوز 10 موبایل سر و کار خواهند داشت.

مشکل دیگر در این رابطه، ناسازگاری نرم افزارهای معماری ARM با دیگر پلتفرم هاست. بلفیوره می گوید سیستم عامل با مفهومی به نام BSP (بسته پشتیبانی بورد) درآمیخته، یعنی همان واسطی که ارتباط بین نرم افزار و چیپست را میسر می سازد. برقراری ارتباط بین سیستم عامل و BSP بسیار دشوار است و تغییر در آن کار ساده ای نیست.

با توجه به صحبت های بلفیوره، می توان مطمئن بود که ویندوز 10 روی ARM هیچگاه به موبایل ها راه نخواهد یافت و کاربران این اکوسیستم باید به ویندوز 10 موبایل بسنده کنند. پیش از این هم مایکروسافت و کوالکام اعلام کرده بودند نخستین دیوایس با قابلیت برابرسازی x86 با چیپست اسنپدراگون 835 معرفی می شود و همان طور که می دانیم، هیچ موبایل ویندوزی با این سخت افزار وجود ندارد.

گفتنیست تمام صحبت های فوق بدان معنا نیست که مایکروسافت با دنیای موبایل خداحافظی کرده؛ فقط می دانیم که برابرسازی x86 روی تلفن های همراه ویندوزی حال حاضر میسر نیست. شاید این کمپانی در آینده با پروژه Cshell (پوسته ویندوزی سازگارپذیر با ابعاد مختلف نمایشگر و انواع دیوایس ها) بتواند بر مشکلات کنونی غلبه نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • heydar hejazi
    heydar hejazi | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    این مشکل حل نمیشه مگه اینکه چیپ ستx86رو اینقدر بهینه بکنن که بتونه ویندوز ده رو ارائه بده. در ضمن کسی نسخه دسکتاپ بخواد بهتره بره سراغ سرفیسها رو گوشی کی کار دکستاپی میکنه با اینهمه حساسیت به ابعاد تصویر. گیرم شبیه سازی انجام شد اونوقت کلی از سرعت پایین میاد.. ولی خدایی با این همه گوشیهای اندرویدی که کارهای افیس روشون دیگه مثل آب خوردن شده کی بفکره ویندوز فونه

  • S∆M
    S∆M | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    برو داداش خوب مردم رو خر کردی گوشی هاتون رو بخرن و با وعده وعید هایی که هرروز می‌دادی خوب گوشی هاتون رو قالب چهارتا مایکی پرست کردین دمت گرم

مطالب پیشنهادی