ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف جسد منجمد زوج سوئیسی پس از 75 سال به خاطر ذوب شدن یخچال های طبیعی

هفتاد و پنج سال قبل، یک زوج سوئیسی به دامنه کوه های آلپ رفتند، اما هیچوقت به خانه باز نگشتند. به تازگی جسد کاملاً سالم آنها در یکی از یخچال های طبیعی منطقه پیدا شده، در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۸ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

هفتاد و پنج سال قبل، یک زوج سوئیسی به دامنه کوه های آلپ رفتند، اما هیچوقت به خانه باز نگشتند. به تازگی جسد کاملاً سالم آنها در یکی از یخچال های طبیعی منطقه پیدا شده، در حالی که لباس هایی از دوران جنگ جهانی دوم را به تن کرده و اوراق شناسایی به همراه دارند.

این زن و شوهر به نام های مارسلین و فرانسین دومولین، در روستای چندولین (Chandolin) در جنوب غربی سوئیس ساکن بودند. آنها در روز ناپدید شدنشان به ترتیب 40 و 37 سال سن داشتند و به همراه 5 پسر و دو دخترشان زندگی می کردند.

جوان ترین فرزند آنها «اودری» نام دارد که اکنون 79 ساله است. او در گفتگو با روزنامه محلی سوئیس اظهار داشت که همه اعضای خانواده تا پایان عمر به دنبال نشانه ای از پدر و مادرشان می گشتند. پس از واقعه فوق، فرزندان از یکدیگر فاصله گرفتند اما هیچگاه امید به یافتن والدین را از دست ندادند. به گفته اودری، آن روز تلخ، نخستین روزی بود که مادرش همراه با پدر به کوهستان می رفت، چون به خاطر وضعیت دشوار منطقه و یخچال های طبیعی، صعود به ارتفاعات با دشواری انجام می گرفت.

مقامات محلی می گویند با گرم تر شدن زمین و افزایش دمای این مناطق کوهستانی، یخچال های طبیعی ذوب می شوند؛ به همین دلیل، انتظار می رود باز هم شاهد این نوع اکتشافات باشیم. گفتنیست دمای بسیار پایین این یخچال ها، فعالیت بیولوژیکی را تقریباً متوقف ساخته و باعث سالم ماندن اجساد خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • امیرحسین عطا
    امیرحسین عطا | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    عکس کو

  • high end
    high end | ۲۸ تیر ۱۳۹۶

    خیلی هم سالم به نظر نمیرسه بیشتر لباساشون موندن تا خودشون

مطالب پیشنهادی