ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس اکس می خواهد زمان پرتاب مجدد راکت هایش را به 24 ساعت کاهش دهد

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت SpaceX امروز در کنفرانس تحقیق و توسعه ایستگاه بین المللی فضایی اعلام کرد که قصد دارد راکت موشک هایش را به قابلیت استفاده مجدد کامل برساند. برنامه او شامل استفاده ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت SpaceX امروز در کنفرانس تحقیق و توسعه ایستگاه بین المللی فضایی اعلام کرد که قصد دارد راکت موشک هایش را به قابلیت استفاده مجدد کامل برساند. برنامه او شامل استفاده سریع تر از موشک های استفاده شده و همچنین بازیابی کلاهک مخروطی شکل موشک ها نیز می شود.

اسپیس اکس اولین بار در ماه مارس یک موشک فالکون 9 را پرتاب کرد و به زمین نشاند اما هدف جدید این است که در مدت زمان 24 ساعت، موشک استفاده شده، دوباره آماده پرتاب شود. به گفته ماسک چنین اتفاقی سال آینده ممکن است رخ دهد.

چند هفته پیش، آن ها موفق شدند تا کپسول دراگون را نیز برای اولین بار، مورد استفاده دوباره قرار دهند. اسپیس اکس توانسته یک کلاهک را نیز فرود آورد، که پیشتر قادر به انجام آن نبود. حالا آن ها قصد دارند دماغه مخروطی را سالم به زمین نشانده، دوباره بازیابی کرده و سپس برای بار دوم پرتاب کنند. ماسک این مورد را هم بسیار نزدیک می داند.

چنین سرمایه گذاری هایی منجر به کاهش هزینه های فراوان در آینده خواهد شد و سفر به مریخ را برای انسان ها شدنی خواهد کرد. فقط مخروطی سر موشکل 6 میلیون دلار قیمت دارد.

استفاده مجدد از هر موشک فالکون 9 می تواند هزینه ها را به نصف ساخت یک موشک جدید کاهش دهد. اما هزینه استفاده مجدد از کپسول های دراگون تقریبا برابر و گاهی بیشتر از ساخت یک کپسول جدید است.

به گفته ماسک، استفاده مجدد از دماغه مخروطی سر موشک ها تا پایان 2017 یا اوایل 2018 امکان پذیر خواهد شد. زمانی که همه این اتفاقات رخ دهد، اسپیس اکس یه قدم دیگر به اهداف خود نزدیک می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی