ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دستگاه های مجهز به پردازنده اتم اینتل، آپدیت Creators ویندوز 10 را دریافت نمی کنند

آپدیت جدید ویندوز 10 با نام Creators تا مدتی دیگر از راه می رسد اما مایکروسافت قصد ندارد کامپیوترهایی که پردازنده Atom Clover Trail اینتل را روی خود دارند به این آپدیت مجهز کند. اکثر ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

آپدیت جدید ویندوز 10 با نام Creators تا مدتی دیگر از راه می رسد اما مایکروسافت قصد ندارد کامپیوترهایی که پردازنده Atom Clover Trail اینتل را روی خود دارند به این آپدیت مجهز کند. اکثر کامپیوترهایی که چنین پردازنده ای روی خود دارند، زمان ویندوز 8 عرضه شدند و مایکروسافت آپدیت رایگان ویندوز 10 را برای همه آن لپ تاپ/تبلت های هیبریدی در نظر گرفت.

ZDNet اما حالا خبر می دهد که درایورها مانع آپدیت ویندوز 10 به ورژن Creators خواهند شد و مایکروسافت هم این خبر را در گفتگو با ورج تایید کرد که دیگر آپدیتی برای پی سی های دارنده پردازنده اتم ارائه نمی کند.

سخنگوی مایکروسافت می گوید: «آن ها نیازمند پشتیبانی سخت افزاری اضافه ای هستند تا وقتی که به آخرین ویژگی های آپدیت ویندوز 10 مجهز شدند، بهترین تجربه ممکن را ارائه دهند. با این حال، این سیستم ها دیگر توسط اینتل پشتیبانی نمی شوند و بدون پشتیبانی درایورها، آن ها قادر به دریافت آپدیت Creators ویندوز 10 بدون تاثیر احتمالی روی عملکرد دستگاه نیستند.»

مایکروسافت می گوید در عوض آپدیت قدیمی تر Anniversary را برای این دستگاه ها ارائه می دهد و برای همه دستگاه هایی که این ورژن از ویندوز 10 را داشته باشند تا پایان ژانویه سال 2023 آپدیت های امنیتی ارائه خواهد کرد.

پردازنده های اتم اینتل قرار بود عمر باتری بهتر، اندازه کوچکتر و قیمت کمتر را برای دیوایس های هیبریدی ویندوز 8.1 به ارمغان آورند. اما مشکلات مربوط به عملکرد دستگاه، کاربران را به سوی سری Core متمایل کرد و در نهایت سال گذشته سری اتم شکست خورد. Envy X2 شرکت HP از معدود دستگاه های محبوب مجهز به پردازنده اتم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Mr
    Mr | ۷ شهریور ۱۳۹۶

    کاش چند سال پیش مک بوک میگرفتم و خودمو از تغییرات یک شبه مایکروسافت خلاص میکردم ، دیگه خسته شدیم از اپدیت های به اصطلاح عظیم مایکروسافت اپدیت هایی که تا تغییر نسخه کرنل هم پیش میرن .
    من که بزودی به مکینتاش مهاجرت میکنم

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی