ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سقوط ربات امنیتی در اسختر آب
علمی

وقتی یک ربات امنیتی هوس شنا کردن به سرش می زند

همین چند روز پیش اتفاقی در مجتمع تجاری-تفریحی «Washington Harbour» در آمریکا به وقوع پیوست که نشان داد هنوز تا آخرالزمان رباتیک و شورش هوش مصنوعی بر علیه بشریت فاصله بسیاری داریم، چرا که یک ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۴۵

همین چند روز پیش اتفاقی در مجتمع تجاری-تفریحی «Washington Harbour» در آمریکا به وقوع پیوست که نشان داد هنوز تا آخرالزمان رباتیک و شورش هوش مصنوعی بر علیه بشریت فاصله بسیاری داریم، چرا که یک ربات امنیتی به راحتی هرچه تمام تر درون یک استخر آب افتاد.

ربات نگهبان غرق شده «استیو» نام دارد (نام تجاری آن «K5» و محصول کمپانی «knightscope» است) و وظیفه آن گشت زنی در محیط های داخلی مجتمع مذکور اعلام شده است. تنها یک هفته از آغاز به کار ربات مورد بحث می گذرد و هنوز مشخص نیست که چه چیزی باعث شده استیو هوس آبتنی به سرش بزند.

ربات ۱.۸ متری و ۱۸۱ کیلوگرمی K5 با تمام تکنولوژی هایش جایگزین نگهبانان انسانی نیست، بلکه می بایست در کنار آنها به گشت زنی و تحت نظر داشتن محیط بپردازد.

حساب رسمی توییتر کمپانی knightscope نیز در واکنش طنزآمیز به این ماجرا ضمن عذرخواهی از طرف ربات ساخته خود اعلام کرده است که آنها نمی دانستند گرمای این روزهای هوا ربات ها را نیز ترغیب به شیرجه زدن در آب خنک می کند.

چند ماه قبل نیز یک مرد در پارکینگ یکی از فروشگاه های زنجیره ای به یک ربات K5 حمله کرده و آن را سرنگون کرده بود. با این وجود ربات مذکور وظیفه اش را به درستی انجام داده و همکاران انسانی خود را از این ماجرا مطلع ساخته بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • مانی شجری پور
    مانی شجری پور | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    آخی گرمش‌ شده

  • erfun
    erfun | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

    الان مشکلش چی بود که تایید نشد؟

  • erfun
    erfun | ۲۹ تیر ۱۳۹۶

    اینکه میگین فاصله زیادی داریم شایدم اینجوری نبوده..شاید رباته فهمیده آلت دست ما آدماست خودکشی کرده...مثه خیلی آدما که خودکشی میکنن شاید از هوشش بوده نه سادگیش..البته یکم اغراق آمیزه

مطالب پیشنهادی