ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ون چند منظوره میتسوبیشی در راه بازار؛ تولید مشترک با نیسان در اندونزی

تیزرهای جدید تبلیغاتی میتسوبیشی نشان می دهد که چگونه این برند خودروساز ژاپنی قصد دارد که کانسپت XM  را به مرحله تولید رسانده و راهی جاده ها کند. این مدل تولیدی میتسوبیشی دست کم در بازاز ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

تیزرهای جدید تبلیغاتی میتسوبیشی نشان می دهد که چگونه این برند خودروساز ژاپنی قصد دارد که کانسپت XM  را به مرحله تولید رسانده و راهی جاده ها کند.

این مدل تولیدی میتسوبیشی دست کم در بازاز فروش اندونزی به اسم ای ایکس پندر به فروش می رسد. گفته می شود که تاریخ دقیق عرضه این خودرو ۱۰ آگوست در نمایشگاه خودرو و موتور جاکارتا خواهد بود. بر اساس این تیزرهای تبلیغاتی که البته خودرو در آن ها به وضوح هم نشان داده نشده است، به نظر می رسد که مدل تولیدی بسیار شبیه به کانسپتی است که سال گذشته معرفی شده بود.

با توجه به این تبلیغات، حجم سپر جلو بسیار قابل توجه است. هرچند که تقریباً تمامی نمای جلویی ای ایکس پندر به وسیله این سپر پوشیده شده اما چراغ های باریک و کوچکی نیز در گوشه های بالایی این خودرو قرار گرفته است. چراغ های رانندگی عظیم الجثه ای نیز در گوشه های پایینی وجود دارند.

در نمای ظاهری ای ایکس پندر به جز تفاوت های جزئی، شاهد شباهت تقریبا کاملی از آن با کانسپت ایکس ام هستیم که از این تفاوت ها می توان به اضافه کردن آینه های عقب و حذف باربند های سقفی اشاره کرد.

در تیزرهای تبلیغاتی این خودرو بسیار شکیل به نظر می رسد و چین و چروک ها و خطوطی که بر روی شانه ها و چراغ های عقبی ال مانند این خودرو وجود دارد در برازنده و زیبا کردن آن بسیار موثر هستند.

به نظر می رسد که قسمت پشتی این وسیله نقلیه ژاپنی از اندازه نسبتا بزرگی برخوردار است که همین ویژگی آن را برای حمل اسباب و محموله های بزرگ مناسب و کارآمد می کند.

هرچند که هنوز تصاویری از داخل ای ایکس پندر موجود نیست اما به احتمال زیاد ویژگی هایی که در کانسپت ایکس ام برای داخل خودرو در نظر گرفته شده در این مدل پیاده سازی شده اند. به عنوان نمونه انتظار می رود که فضای کافی هفت نفره و سه ردیف صندلی در داخل کایین خودرو وجود داشته باشد.

مطابق با گزارشات مجله اینترنتی و هندی Autos، ای ایکس پندر از یک موتور چهار سیلندر ۱.۵ لیتری استفاده می کند که این موتور در خودرو میتسوبیشی کلت نیز استفاده شده است. خریداران این خودرو همچنین می توانند وسیله نقلیه خودشان را در صورت سفارش به گیربکس CVT مجهز کنند.

ای ایکس پندر می تواند خودرویی باشد که فروش بالا و سود فراوانی را برای میتسوبیشی به همراه می آورد. البته ظاهرا به نظر می رسد که نیسان نیز قصد دارد یک نسخه دیگر نیز از این خودرو را تولید کند.

به علاوه مطابق با گزارشات Autos شرکت میتسوبیشی متمایل است که به بازارهای اروپایی نیز نگاهی داشته باشد و این خودرو را در برخی از آن ها به فروش رساند.

در حالی که به نظر نمی رسد که امریکا شمالی خواهان ای ایکس پندر باشد ایالات متحده امریکا  نیز به دنبال بدست آوردن کراس اور جدید میتسوبیشی یعنی اکلیپس کراس ۲۰۱۸ است.

این خودرو از یک موتور توربوشارژ چهار سیلندر ۱.۵ لیتری به همراه گیربکس سی وی تی بهره می برد. همچنین قدرت اکلیپس کراس به تمامی چرخ ها منتقل می شود. انتظار می رود که این مدل در سال ۲۰۱۸ به ایالات متحده رسیده و راهی خیابان های آنجا شود.

به طور کلی با توجه به خرید بخش قابل توجهی از سهام میتسوبیی توسط گروه رنو-نیسان، باید در آینده انتظار عرضه مدل های مشترک بسیاری را توسط این دو خودروساز داشته باشیم و به لطف حضور هر دو برند در ایران به نظر می رسد که بازار کشورمان نیز شاهد تولیدات سه گانه مشترک رنو-نیسان و میتسوبیشی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی