ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

گزارش نمایشگاه خودرو شیراز؛ حرارت بازار خودرو در گرمای تابستان

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو عصر روز سه شنبه مورخ 27 تیرماه با حضور جمعی از مسئولین استانی و مدیران ارشد شرکت های خودرو سازی داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی در محل دائمی نمایشگاه ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو عصر روز سه شنبه مورخ 27 تیرماه با حضور جمعی از مسئولین استانی و مدیران ارشد شرکت های خودرو سازی داخلی و نمایندگان شرکت های خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس آغاز به کار کرد.

در این دوره از نمایشگاه خودروی شیراز، حضور 55 شرکت خودروسازی داخلی و خارجی از نکات قابل توجه است. به عبارت دیگر می‌توان گفت بیشتر خودروسازان داخلی و واردکنندگان موجود در بازار برای معرفی و عرضه محصولات جدید خود پا به شیراز گذاشتند.

در شانزدهمین نمایشگاه بین المللی خودرو فضایی بالغ بر 20 هزار مترمربع فضای سرپوشیده و فضای باز نمایشگاهی به خودرو سازان مطرح داخلی و خارجی تخصیص یافته است. متخصصان، علاقه مندان و عموم بازدیدکنندگان می توانند جهت بازدید از تاریخ ۲۷ تا ۳۰ تیرماه هر روز از ساعت ۱۷ الی ۲۲ به محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس مراجعه بفرمایند.

از جمله اتفاقات جالب این نمایشگاه، حضور پرشور مردم در همان ساعات اولیه نمایشگاه بود، به گونه‌ ای که حتی برخی از شرکت کنندگان نیز توقع چنین استقبالی را در ساعات اولیه نمایشگاه نداشتند.

لازم به ذکر است که گرمای هوا نتوانست خیل عظیم بازدیدکنندگان را از بازدید نمایشگاه منصرف سازد. همچنین برگزاری منظم و دقیق این دوره، یکی از اتفاقات خوبی است که موجب شد بازدیدکنندگان به راحتی بتوانند از 5 سالن تعبیه شده بازدید به عمل آورند. در ادامه به گزارش مهم ترین اتفاقات شانزدهمین نمایشگاه خودروی شیراز خواهیم پرداخت.

جک S3 اولین خودروی رونمایی شده در شیراز

شرکت کرمان موتور، نمایشگاه شیراز را فرصتی مناسب برای رونمایی جدیدترین محصول خود انتخاب کرد. این شرکت که به عنوان نماینده رسمی محصولات جک در ایران فعالیت می‌کند، در اولین ساعت شروع نمایشگاه خودروی شیراز، اقدام به معرفی و رونمایی از کراس اوور کوچک جک کرد.

در مراسم رونمایی از S3، قیمت این کراس اوور چینی ۷۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام شد که به مناسب نمایشگاه خودرو شیراز، تخفیف دو و نیم میلیون تومانی به مشتریان تعلق می گیرد. این کراس اوور در بازار چین به عنوان پرفروش ترین خودرو سگمنت خود به حساب می آید و قرار است که از ابتدای پاییز امسال به دست خریداران برسد.

همچنین لازم به ذکر است که به گفته کارشناسان فروش این شرکت، در روز نخست نمایشگاه ظرفیت اولیه پیش فروش S3 تکمیل شده است. جک اس۳ از موتور ۱۶۰۰ سی.سی چهار سیلندر با استاندارد آلایندگی یورو۵ بهره می برد. این کراس اور شهری مجهز به گیربکس CVT و سیستم فرمان برقی EPS است. از دیگر تجیهزات این خودرو می توان به ایربگ راننده و سرنشین جلو، کنترل فشار باد چرخ ها TPMS ،ABS+EBD، سیستم کنترل پایداری ESC، ترمز کمکی هیدورلیک HBA، سیستم کنترل ایستایی در سر بالایی HAC، سنسور پارک عقب، سان روف، Daylight، روشن شدن اتوماتیک چراغ های جلو با توجه به نور محیط، چراغ های جلو مجهز به سیستم مشایعت تا درب منزل، آینه های جانبی با تنظیم برقی و گرمکن، تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان، کامپیوتر سفری، تهویه مطبوع اتوماتیک، صندلی چرمی، سیستم پخش MP5، بلوتوث، ورودی AUX و USB، ورودی iPod و ۶ بلندگو اشاره کرد.

حضور ضعیف و ناشایست ستاره ایران

شرکت ستاره ایران که در نمایشگاه خودرو شیراز توسط نماینده خود حضور پیدا کرد، روز نخست رونمایی از بنز کلاس E جدید را در غرفه خود انجام داد.

این شرکت قرار است که E جدید را در نسخه E200 به بازار ایران بیاورد و با قیمت ۶۰۰ میلیون تومان عرضه کند. مراسم رونمایی از مرسدس بنز E کلاس به نحو قابل قبولی انجام شد، اما نکته قابل توجه، برخورد ناشایست مسئولین و کارشناسان این شرکت با بازدیدکنندگان بود. همچنین قفل بودن درهای خودرو یکی دیگر از اتفاقاتی است که به نوعی توهین به بازدیدکنندگان به شمار می رود. به گفته برخی از بازدیدکنندگان، مسئولین غرفه ستاره ایران اجازه نزدیک شدن مردم را به خودروها نمی دادند.

حضور پاترول نیسمو در کنار جوک و ایکس تریل

شرکت جهان نوین آریا به عنوان نماینده رسمی نیسان در ایران، در این دوره از نمایشگاه خودرو شیراز حضور پیدا کرد. این شرکت برای حضور در نمایشگاه، غرفه ای را در نظر گرفته بود که در آن یک دستگاه نیسان ایکس تریل و دو دستگاه جوک اسپرت و پلاتینیوم حضور داشت.

اما نکته قابل توجه در غرفه جهان نوین آریا، حضور یک دستگاه نیسان پاترول نیسمو بوده که به صورت گذرموقت از کشور کویت وارد ایران شده است. لازم به ذکر است که این خودرو فقط روز اول نمایشگاه را مهمان غرفه نیسان بوده و از روز دوم به بعد یک دستگاه جوک خاکستری رنگ جایگزین آن شد.

شرکت جهان نوین آریا با توجه به اولین حضور نمایشگاهی خود در شیراز، توانست تا تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به غرفه خود بکشاند. عرضه مدل های ۲۰۱۷ و متنوع خودروهای کراس اوور نیسان، باعث شد تا در روز اول از خودروهای این برند ژاپنی در نمایشگاه استقبال خوبی به عمل آید.

حضور قوی و شایسته گروه بهمن در نمایشگاه شیراز

گروه بهمن در این دوره از نمایشگاه خودرو شیراز قدرتمندتر از همه دوره ها حضور پیدا کرد. این شرکت یک سالن کامل را به خودروهای سبک و سنگین خودرو اختصاص داد و با نوع دکوراسیون، به مراتب بهتر از سایر شرکت ها حاضره شده است.

وقتی وارد سالن گروه بهمن می شوید، با خودروهای کاپرا۲، مزدا۳ و فاو بسترن B30 رو به رو می شوید. B30 به عنوان جدیدترین محصول کمپانی FAW در ایران شناخته می شود که از چند روز دیگر، پیش فروش آن در ایران آغاز خواهد شد. B30 قرار است که در خط تولید بهمن موتور مونتاژ شود و با پیشرانه ۱٫۶ لیتری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک Aisin عرضه می شود. نکته قابل توجه، موقعیت اقتصادی استان فارس بوده که به همین خاطر محصولات سنگین FAW و ایسوزو مورد استقبال قابل توجه بازدیدکنندگان قرار گرفتند.

سایپا بزرگ ترین سالن نمایشگاه را به خود اختصاص داد

گروه خودروسازی سایپا برای حضور در نمایشگاه خودروی شیراز، بزرگترین سالن را در اختیار دارد تا بتواند تمامی محصولات خود را به نمایش عموم در آورد. این شرکت در کنار سایر محصولات سیتروئن، برلیانس، چانگان، کیا و… دو خودرو داخلی جدید را در این نمایشگاه معرفی کرده است.

وقتی وارد سالن سایپا می شوید با کوییک و ساینا اتوماتیک آشنا خواهید شد. این دو خودرو به پیشرانه ۱٫۵ لیتری مجهز هستند و گیربکس CVT کمپانی پانچ بر روی آن ها نصب شده است. همچنین امکاناتی نظیر فرمان کمکی برقی، مانیتور، سیستم تهویه دیجیتال، کروزکنترل، محدود کننده سرعت، استارت دکمه ای، دوربین و سنسور عقب و… در این دو خودرو وجود دارند. به گفته مدیرعامل سایپا، پلتفرم X200 امسال با امکانات جدید به بازار کشور عرضه می شود.

اولین قدم عرضه کوییک به عنوان یک خودرو جدید است و بعد از آن ساینا اتوماتیک نیز به بازار می آید. با توجه به صحبت های اعلام شده، قیمت این دو خودرو چیزی حدود ۳۰ تا ۳۷ میلیون تومان است. همچنین حضور خودروهای سیتروئن از جمله C6 و C4 خیل عظیمی از بازدیدکنندگان را به سوی خود کشاند. هنوز زمان و قیمت دقیق عرضه این خودروها از سوی مسئولین سایپا اعلام نشده است.

کارمانیا با محصول جدیدش به شیراز آمد

شرکت خودروسازی کارمانیا به عنوان نماینده رسمی بی وای دی چین در ایران، با سه محصول به نمایشگاه خودرو شیراز آمده است. این شرکت بی وای دی S6 را در این نمایشگاه برای فروش گذاشته و شرایط آن را اعلام کرده است.

این خودرو به عنوان یکی از پربازدیدترین کراس اوورهای نمایشگاه شیراز شناخته می شود که در روز اول استقبال خوبی از آن شده است. بی وای دی سانگ به عنوان یک کراس اوور وارداتی تا چند ماه دیگر به جمع محصولات کارمانیا اضافه می شود. این خودرو به موتور دو لیتری GDi توربو با قدرت ۲۰۴ اسب بخار مجهز است و گیربکس شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه دارد. سقف پانارومیک، دوربین ۳۶۰ درجه، استارت دکمه ای، کروزکنترل، صندلی برقی جلو با حافظه راننده، صفحه نمایشگر حرفه ای، قطب نما، گرمکن صندلی های جلو، تودوزی چرم، ترمز پارک برقی و… از جمله امکانات بی وای دی سانگ شناخته می شود.

همچنین بی وای دی F3 به عنوان سدان کمتر از ۵۰ میلیون تومان کارمانیا در روز اول بسیاری از نظرها را به سمت خود کشاند. F3 دنده ای قرار است که در هفته های آینده پیش فروش شود و از آبان سال جاری به دست مشتریان برسد. این خودرو با پیشرانه 5/1 لیتری ۱۰۷ اسب بخار و گیربکس ۵ دنده دستی وارد بازار می شود و قیمتی حدود ۴۹ میلیون تومان را دارد.

امکاناتی نظیر دی لایت، استارت دکمه ای، سیستم کنترل پایداری، مانیتور، دوربین عقب و دوربین زیر آینه، سنسور عقب، سانروف و… از جمله امکانات این سدان جدید محسوب می شود. F3 قرار است بزودی به عنوان یک خودرو مونتاژ داخل وارد خط تولید کارمانیا شود و به احتمال زیاد در نیمه مرداد ماه پیش فروش آن آغاز می شود.

خودروسازان بم با دو محصول شرکت کرد

خودروسازان بم با دو محصول جیلی در شانزدهمین نمایشگاه خودروی شیراز شرکت کرد. خودروسازان بم سال گذشته نیز دقیقا با همین طراحی و چیدمان غرفه در شیراز حاضر شد که در آن زمان، موعد عرضه جیلی GC6 هنوز مشخص نبود؛ اما از آن جایی که چند وقت پیش، فروش این خودرو از سوی شرکت آغاز شد، بازدیدکنندگان به قصد خرید از این خودرو بازدید می کنند.

همچنین کراس اوور زیبا و جذاب NL3 دیگر محصول این شرکت بود بوده که برای بسیاری از مردم جالب توجه بوده. احتمال می رود خودروسازان بم در زمستان سال جاری، این محصول کراس اوور را روانه بازار کنند.

شرایط فروش ویژه نمایشگاه محصولات DS و میتسوبیشی در شیراز

شرکت آرین موتور برای حضور در نمایشگاه شیراز دو غرفه مجزا کنار یکدیگر تدارک دیده تا در هر دام اقدام به معرفی و عرضه محولات میتسوبیشی و DS را انجام دهد.

همچنین شرکت آرین موتور، شرایط فروش ویژه نمایشگاه بین المللی شیراز را اعلام کرد. برند پرمیوم فرانسوی همزمان با اولین حضور خود در این نمایشگاه تخفیف ویژه ی ۲ میلیون تومانی و وام ۱۸ ماهه بدون بهره برای خودرو های DS 6 و DS 5LS را جهت خریداران در غرفه ی DS در نظر گرفته است.

همچنین آرین موتور همزمان با جشن صد سالگی میتسوبیشی ، تخفیف ویژه یک درصدی را برای تمامی محصولات، جهت خریداران در غرفه میتسوبیشی در نظر گرفته است.

غرفه نگین خودرو، شلوغ و پرشور

نگین خودرو نماینده رسمی محصولات رنو در ایران، برای حضور در نمایشگاه خودروی شیراز غرفه ای بزرگ را در نظر گرفته تا اکثر محصولات خود به نمایش در بیاورد. در همین راستا شاهد حضور دو دستگاه رنو کولئوس، دو دستگاه تلیسمان، دو دستگاه داستر و یک دستگاه رنو سیمبل بودیم. نکته قابل توجه، استقبال پرشور مردم از غرفه نگین خودرو و محصولات رنو در نمایشگاه شیراز است.

حضور اولین محصولات پسابرجامی در شیراز

ایران خودرو همانند سال های گذشته و نمایشکاه پیشین، یک سالن مجزا را برای نمایش محصولات خود در نظر گرفته است. حضور اولین خودروهای پسابرجامی از جمله پژو 2008 و پژو 508.

در نمایشگاه خودروی شیراز، از اتفاقاتی بود که جمعیت بازدیدکننده را به سوی سالن ایران خودرو می کشاند. نکته قابل توجه ای که اکثر بازدیدکنندگان به آن اشاره داشتند، ابعاد و اندازه کوچک 2008 بوده که برای مردم غیرقابل درک بوده است.

تعدادی از بازدیدکنندگان این خودرو که اتفاقا موفق به پیش خرید این خودرو شده بودند، پس از دیدن این خودرو، به دلیل کوچک بودن ابعاد و عدم معرفی مناسب محصول، از خرید خود ناراضی و پشیمان بودند.

حضور نمایندگان مدیران خودرو در چند نقطه از نمایشگاه

شرکت مدیران خودرو همانند ارومیه توسط نمایندگان خود در شانزدهمین نمایشگاه خودروی شیراز حضور پیدا کرد. نکته قابل توجه استقرار نمایندگان این شرکت در چند نقطه مختلف در فضای باز نمایشگاه است.

حضور خودروی تیگو 7 در تمامی غرفه های مدیران خودرو، علت اصلی حضور بازدیدکنندگان در غرفه های مدیران خودرو بوده است. همچنین در حاشیه برگزاری نمایشگاه، قیمت جدیدترین محصول این شرکت نیز مشخص شد. تیگو 7 قرار است با قیمت 129 میلیون تومان توسط مدیران خودرو به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • سامان
    سامان | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    سایپا شرم نکشید با این قدمت با کوئیک مقایل این چینی ها قرار گرفت !!؟ نادان ها حتا غرور هم ندارن که اگه عرضه ندارن کلا میدانو خالی کنن ، راحت

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی