ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیس اکس برنامه فرود کپسول دراگون روی سطح مریخ را کنسل کرد

چند ماه قبل، اسپیس اکس اعلام کرد برنامه اولیه اش برای فرود آوردن کپسول بدون سرنشین دراگون روی سطح سیاره مریخ تا سال 2018 کمی جاه طلبانه بوده، و به همین دلیل انجام این پروژه خطیر ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

چند ماه قبل، اسپیس اکس اعلام کرد برنامه اولیه اش برای فرود آوردن کپسول بدون سرنشین دراگون روی سطح سیاره مریخ تا سال 2018 کمی جاه طلبانه بوده، و به همین دلیل انجام این پروژه خطیر را به سال 2020 موکول می کند. حال به نظر می رسد این فرود تاریخی محقق نخواهد شد، چون کپسول مورد بحث با استانداردهای ایمنی ناسا مطابقت ندارد.

ایلان ماسک، مؤسس و مدیرعامل اسپیس اکس، امروز اعلام کرد پروژه «رِد دراگون» (Red Dragon) کنسل شده و کپسول کنونی آنها برای فرود روی سیاره سرخ به کار گرفته نخواهد شد. البته آنها در حال تدوین برنامه بهتری هستند و می خواهند نسل جدید فضاپیماهای بین سیاره ای را برای این مأموریت به ناسا پیشنهاد بدهند.

اسپیس اکس امیدوار بود تا کپسول دراگون را با استفاده از پیشرانه های معمول (تراستر) روی زمین فرود آورد، که اجرای این کار روی سطح صخره ای و خشک مریخ، ناممکن یا بسیار دشوار است. در حال حاضر، این کمپانی فضایی خصوصی توانسته با بهره گیری از چتر های ویژه، کپسول حمل بار دراگون را به سلامت در دریا فرود آورد.

ماسک در کنفرانس تحقیق و توسعه ایستگاه بین المللی فضایی اعتراف کرد که انتظار چنین فرود دشواری از کپسول دراگون کمی غیر منطقی است و باید تلاش زیادی صورت گیرد تا این فضاپیما با استانداردهای ایمنی مطابقت پیدا کند. او افزود که شرکتش برنامه بهتری را برای فرود روی مریخ تدارک دیده است. بنابراین به زودی شاهد نسل جدید سیستم های فرود اسپیس اکس خواهیم بود که به گفته منابع خبری، بسیار کم هزینه و اندکی کوچک تر از نمونه های قبلی هستند، و ایمنی بالایی را ارائه می دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی