ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت افزوده Mira Prism
تکنولوژی

هدست Mira Prism؛ راهکاری ارزان برای بهره گیری از واقعیت افزوده

عینک گوگل و هولولنز مایکروسافت به عنوان دو مورد از مشهورترین گجت ها برای بهره مندی از تکنولوژی واقعیت افزوده، دو ویژگی مشترک دارند: اول این که بسیار گران قیمت هستند و دوم این که ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۹ تیر ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

عینک گوگل و هولولنز مایکروسافت به عنوان دو مورد از مشهورترین گجت ها برای بهره مندی از تکنولوژی واقعیت افزوده، دو ویژگی مشترک دارند: اول این که بسیار گران قیمت هستند و دوم این که در دسترس عموم قرار ندارند. همینجاست که هدست «Mira Prism» ارزش واقعی خود را نشان می دهد.

مشکل اصلی اینجاست که محتوای واقعیت افزوده زیادی برای موبایل ها در دسترس نیست

این هدست تنها ۹۹ دلار قیمت دارد و مانند هدست «Gear VR» سامسونگ از موبایل های هوشمند برای به تصویر کشیدن محتوا بهره می برد. به علاوه این که وجود یک کنترلر در کنار این هدست تعامل کاربر با محتوای به نمایش درآمده را افزایش و امکان انجام بازی های مختلف را فراهم می آورد.

شاید این ایده در نگاه اول بسیار جذاب و کاربردی به نظر برسد، اما مشکل اصلی اینجاست که محتواهای واقعیت افزوده متناسب با این هدست بر روی موبایل ها هنوز بسیار کم و محدود است. گرچه لازم به ذکر است که در سال گذشته هدست های واقعیت افزوده دو کمپانی لنوو و ایسوس با تکنولوژی مشابه، با استقبال نسبتاً خوبی از طرف کاربران و کارشناسان مواجه شدند.

در این میان نقش کمپانی اپل و ARKit نیز بسیار برجسته خواهد بود، چرا که با بهره گیری از این کیت توسعه می توان به ساده ترین شکل ممکن محتواهای واقعیت افزوده را به تولید رسانید. شکی نیست که وجود میلیون ها آیفون و آیپد در دست کاربران سرتاسر دنیا انگیزه زیادی را برای توسعه دهندگان جهت ورود به این عرصه ایجاد خواهد کرد.

با توجه به همه این ها شکی نیست که هدست هایی مانند Prism با قیمت پایین خود و همخوانی با موبایل های بالارده فعلی و آینده، افق روشنی را پیش روی خود خواهند دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی