ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک و توافق اولیه برای پروژه هایپرلوپ: نیویورک به واشنگتن در 29 دقیقه

ایلان ماسک دیشب در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد پروژه حفر تونل توسط Boring Company با موافقت شفاهی مقامات دولت آمریکا همراه شده و حال، این شرکت می تواند احداث مسیر هایپرلوپ بین نیویورک ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

ایلان ماسک دیشب در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد پروژه حفر تونل توسط Boring Company با موافقت شفاهی مقامات دولت آمریکا همراه شده و حال، این شرکت می تواند احداث مسیر هایپرلوپ بین نیویورک سیتی، فیلادلفیا، بالتیمور و واشنگتن دی سی را آغاز نماید.

اگرچه هنوز این توافق به صورت رسمی تأیید نشده، اما ماسک جزئیات بیشتری را هم در مورد این پروژه اعلام کرده است. ایده هایپرلوپ که نوعی سیستم حمل و نقل فوق سریع محسوب می شود، در سال 2013 توسط ماسک معرفی شد و طبق محاسبات انجام شده، دو شهر نیویورک و واشنگتن دی سی را طی 29 دقیقه به یکدیگر متصل خواهد ساخت.

طبق اعلام مدیرعامل تسلا، ایستگاه های اصلی این مسیر در مراکز شهرهای فوق احداث شده و تعدادی ایستگاه / آسانسور ورودی و خروجی نیز در نقاط مختلف شهر تعبیه خواهد شد. برخی منابع احتمال می دهند موافقت اولیه بین ماسک و داماد رئیس جمهور آمریکا یعنی «جرد کوشنر» صورت گرفته است. کوشنر که یکی از مشاورین ارشد کاخ سفید به شمار می رود، پیش از این هم علاقه خود را به پروژه هایپرلوپ نشان داده بود.

ماسک در ادامه توضیحاتش، اعلام کرد فعلاً تونل نیویورک-واشنگتن دی سی در اولویت برنامه های Boring Company قرار دارد و پس از آن، ایالات دیگر هم به مسیرهای هایپرلوپ مجهز خواهند شد. البته هنوز راه زیادی برای تأیید رسمی پروژه پیش روی ماسک قرار دارد و کارشناسان حوزه حمل و نقل هم می گویند موافقت رسمی برای احداث تونل های زیرزمینی، به این سرعت ممکن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی