ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستکاری تصاویر در اینترنت
تکنولوژی

حدود یک سوم از تصاویر دستکاری شده، توسط مردم عادی قابل تشخیص نیستند

وجود اپلیکیشن های متعدد برای ویرایش عکس در موبایل ها سبب شده تا تقریباً هر کسی بتواند عکس های خود را دستکاری کند. یک بررسی جدید نشان می دهد که بیش از یک سوم از ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

وجود اپلیکیشن های متعدد برای ویرایش عکس در موبایل ها سبب شده تا تقریباً هر کسی بتواند عکس های خود را دستکاری کند. یک بررسی جدید نشان می دهد که بیش از یک سوم از تصاویر تغییر یافته برای عموم مردم قابل تشخیص نیستند.

تصاویر دستکاری شده یکی از مصادیق انتشار محتواهای جعلی است

این نسبت حاصل بررسی های گروهی از محققین دانشگاهی در انگلیس بوده و نشان می دهد که چرا شناسایی محتواهای جعلی در اینترنت تا این حد دشوار است. این گروه پیشنهاد داده اند که وظیفه شناسایی ویرایش شده یا دست نخورده بودن تصاویر و اعلام آن به کاربران بر عهده مرورگرهای اینترنتی گذاشته شود.

افراد شرکت کننده در تحقیق مذکور تنها توانستند ۶۵ درصد از تصاویر تغییر یافته را تشخیص دهند. از این میزان نیز تنها در ۵۶ درصد موارد موفق شدند ویرایش اعمال شده در عکس ها را به درستی تعیین نمایند.

یکی از ابزارهای تشخیص تصاویر دستکاری شده بررسی اطلاعات فراداده ذخیره شده به همراه فایل های این تصاویر خواهد بود. گرچه این اطلاعات نیز قابل دستکاری است، اما بسیاری از افراد عادی که اقدام به ویرایش تصاویر خود می کنند سراغ دستکاری این اطلاعات نمی روند.

در هر حال به نظر می رسد سپردن وظیفه شناسایی تصاویر ویرایش شده از دست نخورده به نرم افزار، روشی موثرتر و آسان تر باشد. علاوه بر مرورگر های اینترنتی، سرویس های اشتراک عکسی چون اینستاگرام نیز می توانند در توسعه چنین ابزارهای شناساگری جهت جلوگیری از پخش محتواهای جعلی موثر باشند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • تمشک
    تمشک | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    تیتر یک ویرگول کم دارد برای درست خوانده شدن. ویرگول بعد از "دستکاری شده".

مطالب پیشنهادی