۷ اشتباهی که مدیران می توانند با اجتناب از آن ها، موفقیت بیشتری را برای خود رقم بزنند

۷ اشتباهی که مدیران می توانند با اجتناب از آن ها، موفقیت بیشتری را برای خود رقم بزنند

صرف نظر از اینکه چه اندازه باهوش و بااستعداد هستید، باید گفت که تمامی انسان ها ممکن است در تصمیم گیری ها و انجام کارهای خود دچار اشتباه بشوند. اشتباه کردن جزء جدانشدنی از زندگی هر فرد به شمار می رود.

اما بر اساس پژوهش ها و تحلیل های علمی، ۲ نوع اشتباه در جهان وجود دارد؛ یکی همان مفهوم رایج اشتباه کردن است. یعنی پس از شکست، متوجه آن خواهید شد و دوباره هرگز تکرارش نخواهید کرد.

دومی که کمی خطرناک به نظر می رسد، عدم آگاهی از اشتباه است؛ یعنی فرد خودش به کار غلط خود واقف نیست و همچنان به انجام آن مبادرت می ورزد.

در همین راستا، در ادامه این مطلب با ۷ اشتباه رایجی آشنا خواهید شد که در میان مدیران و مسئولین ناموفق رواج دارند. با روزیاتو همراه باشید.

واگذار نکردن بخشی از کارهای خود به دیگران

یکی از بزرگ ترین اشتباه هایی که تعدادی از مدیران مرتکب می شوند این است که بخشی از مسوولیت های خود را به اطرافیان نمی سپارند. آن ها تصور می کنند هیچ کسی غیر از خودشان قادر نیست از عهده مسائل به خوبی بر بیاید.

اما این را باید بدانید که هیچ شخصی نمی تواند به تنهایی همه کارها را به درستی انجام دهد. بدترین مدیرها کسانی هستند که تکروی می کنند.

ارتباط برقرار نکردن با کارمندان

هنگامی که شما اطلاعات کافی و مفید در اختیار کارمندان خود قرار دهید، در واقع به آن ها حس قدرت و اعتماد داده اید که منجر به اتخاذ تصمیمات مناسب تر و کیفیت کار بهتر توسط آن ها می شود. در نهایت این شما هستید که از نتیجه این کار سود خواهد برد. وقتی شما با نیروهای خود ارتباط برقرار نکرده و با آن ها صحبت نکنید، اطلاعات کمی در اختیار خواهند داشت و متعاقبا ممکن است تصمیمات نادرستی بگیرند.

به دنبال راه حل های فوری و موقتی بودن

با اینکه در مواقع بحران، یافتن راهکار فوری و موقتی بسیار کاربردی بوده و به بهبود شرایط کمک شایانی می نماید، اما باید بدانید، مدیرانی که همیشه دست به دامن اینگونه راه حل ها هستند و هیچ چشم انداز یا هدفی برای رفع مشکلات در طولانی مدت ندارند، هیچ گونه پیشرفتی در شغل خود نخواهند داشت.

مقاومت کردن در برابر تغییرات

مشاغلی که با تحولات روز حرکت نکرده و در مقابل هر گونه پیشنهاد و تغییری مقاومت از خود نشان می دهند، تقریبا در جا خواهند زد و خیلی زود از چرخه رقابت ها بیرون خواهند افتاد. بهترین کاری که مدیر در این رابطه می تواند انجام دهد، به روزسانی چشم اندازها بر اساس تغییرات جهانی، خلاقیت و ایده پردازی در راستای هر چه بهتر شدن کسب و کار است.

عدم تعیین هدف با همکاران

وقتی شما از اهداف کارمندان و نیروهای زیر دست خود آگاه نباشید، چگونه می توانید بهترین شغل برای وی را تشخیص داده و تعیین کنید؟ به عنوان یک مدیر، باید از تمامی مسولیت ها، کارها، اهداف، برنامه ریزی ها و مشکلات نیروهای خود آگاه باشید و بر اساس آن ها، وظیفه متناسب با هر فرد را به وی محول نمایید.

نادیده گرفتن دستاوردها

وقتی فردی دستاورد و پیروزی بزرگی برای شرکت داشته، درست ترین کار این است که با تشویق و اعطای پاداش از وی قدردانی گردد، نه اینکه موفقیت هایش نادیده گرفته شده و زیر حجم مسوولیت های روزانه گم شود. یک مدیر موفق باید از تمامی پیروزی ها آگاه بوده و کارمندانش را در این مسیر تشویق نماید.

خیلی جدی بودن

محل کار را به محیطی خشک و جدی تبدیل نکنید؛ همه انسان ها در فضاهای شاد، کارایی بهتر و کیفیت کار بالاتری خواهند داشت.

منبع: businessinsider
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود