ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

دعوای حقوقی بین فورد و پلیس آمریکا بر سر انتشار گاز مونوکسید کربن در کابین اکسپلورر

فورد یک شرکت خودروسازی امریکایی است که با سهام 63 درصدی سالهای متمادی وظیفه تامین ماشین پلیس را در این کشور به عهده دارد. شروع همکاری این کمپانی با پلیس ایالات متحده از سال 1932 ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

فورد یک شرکت خودروسازی امریکایی است که با سهام 63 درصدی سالهای متمادی وظیفه تامین ماشین پلیس را در این کشور به عهده دارد. شروع همکاری این کمپانی با پلیس ایالات متحده از سال 1932 با تولید خودرو هشت سیلندر فورد فلت هد بوده است.

اما حالا با گذشت 85 سال از آغاز این همکاری زمزمه های مخدوش شدن روابط بین فورد و پلیس امریکا شنیده می شود.

آخرین واکنش حقوقی که بین فورد و پلیس امریکا صورت گرفته مربوط به خودروی گشتزنی اسپورت و محبوب فورد یعنی اکسپلورر است.

یک ستوان پلیس که زاکاری لاوهود نام دارد تقاضای دریافت غرامت از کارخانه تولیدکننده این خودرو و شرکت تحویل دهنده آن یعنی شرکت لایف جانسون فورد را دارد.

این غرامت که مبلغ آن بیش از 1 میلیون دلار ذکر شده به دلیل صدمات عصبی شدیدی است که لاوهود تا ماه مارس سال میلادی جاری با آن ها دست و پنجه نرم کرده است.

این ستوان تگزاسی مدعی شده علت ابتلای او به این صدمات عصبی رانندگی و گشت زنی با خودرو اکسپلورر و مسمومیت توسط کربن مونوکسیدی است که به کابین خودرو راه پیدا کرده است.

بر طبق گزارشاتی که آکادمی Police One از این دعوای حقوقی منتشر کرده است لاوهود از 18 مارس سردردهای شدیدی تجربه کرده است. بدتر شدن این سردردها تا جایی ادامه پیدا می کند که او به هرازگاهی به صورت کوتاه مدت هوشیاری اش را در حین رانندگی از دست می داده و برای کمک مجبور به توقف خودرو و ارسال پیام رادیویی می شده است. آزمایشات لاوهود نشان می دهد که او به واسطه تنفس کربن مونوکسید دچار مسمومیت شده است.

این اولین باری نیست که اخباری مبنی بر ارتباط داشتن کربن مونوکسید و فورد اکسپلورر پخش می شود.

چندی پیش یک افسر پلیس در نیوپورت به دلیل مسمومیت به واسطه کربن مونوکسید و از دست دادن هوشیاری با خودرو اکسپلورر خود با یک درخت برخودر کرده و دچار سوختگی شد.

گزارشات متعددی از استفاده کنندگان خودرو و نمایندگان پلیس موجود است که همگی اتفاقات تقریبا مشابهی را نقل می کنند. برخی از ادارات پلیس اقدام به نصب دستگاهی در این خودروی گشت زنی کرده اند که به واسطه این دستگاه میزان کربن مونوکسید موجود در کابین خودرو مشخص می شود.

اقدامات حقوقی علیه سازنده این خودرو برای بازه زمانی بین سال های 2010 تا 2015 در حال انجام است که در این راستا اطلاعاتی نیز درحال گردآوری است.

بر اساس گزارشات خبرگزاری CBS نفوذ این گاز به درون اتاقک خودرو زمانی صورت می گیرد که موتور در حال کار و سیستم تهویه مطبوع خودرو نیز روشن است.

همچنین سازنده اذعان کرده است که این موضوع احتمالا به یکی از ایده های طراحی خودرو مربوط است که البته هنوز ارزیابی نشده است

به دلیل تعداد بالای شکایات اداره ملی حمل و نقل ایالات متحده در حال بررسی این خودرو است. با این حال تاکنون هیچ مدرک مبنی بر ایمنی این خودرو صادر نشده است.

فورد مدعی است که بولتن مربوط به خدمات فنی خودرو را صادر کرده و در اختیار عموم قرار داده است و منکر هرگونه پاسخ گویی است.

در اعلامیه ای که KVUE  خبرگزاری شهر آستین (مرکز ایالت تگزاس) منتشر کرده است سازنده اکسپلورر بیان کرده است که گاز خروجی از اگزوز و بوی آن بررسی شده و اعتقادی مبنی بر خطرناک بودن این گاز وجود ندارد.

اگر مشتریان این کمپانی نگرانی در رابطه با این خودرو دارند می توانند با مراجعه به نمایندگی های محلی مشکل خود را مطرح کرده و نگرانی خود را از بین ببرند.

همچنین در ادامه در مورد خودروهایی که در خدمت نیروهای پلیس اند توضیح داده است که این امکان وجود دارد که بویی که در آن ها استشمام میشود بدلیل تغییراتیست که بر روی خودرو صورت گرفته و این تغییرات احتمالا یا به صورت کامل و صحیح انجام نشده اند یا توسط تعمیرکارانی صورت گرفته اند که نمایندگی فورد را به عهده نداشته و از تخصص لازم برخورد نبوده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • thepjt
    thepjt | ۳۰ تیر ۱۳۹۶

    یاد چندین سال پیش افتادم .. اون زمان خودرو های با پلتفرم پژو ، خود به خود آتش میگرفتند و میسوختند ... مثل اینکه مشکلی در سیستم سوخت رسانی شون بود ... طبق معممول ایران خودرو هم به عهده نگرفت و مردم موندند با ماشین نو دست اولی که خود به خود سوخته !!! و خسارتی که باید از جیب بدند !
    حتی بعضی از مردم تو این آتش سوزی ها گرفتار شدند و صدمات جانی هم دیدند ... اما دریغ از یک عذر خواهی ایران خودرو ...

مطالب پیشنهادی