ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هوش مصنوعی در جیب شما؛ اینتل Movidius Neural Stick را معرفی کرد

قدم به قدم، هوش مصنوعی از فناوری عجیبی در پشت صحنه، تبدیل به دستگاهی می شود که در دست می گیریم و با خود جا به جا می کنیم. آخرین نشانه، ساخته شدن چیپ های ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۳۰ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

قدم به قدم، هوش مصنوعی از فناوری عجیبی در پشت صحنه، تبدیل به دستگاهی می شود که در دست می گیریم و با خود جا به جا می کنیم. آخرین نشانه، ساخته شدن چیپ های کوچک یو اس بی است که توسط Movidius پدید آمده.

این دستگاه که Movidius Neural Stick نام دارد، درون خود پردازنده بینایی ماشینی را جای داده، دقیقا همان فناوری که در پهپادهای خودران شرکت DJI قرار دارد. اگر توسعه دهندگان بخواهند قابلیت های هوش مصنوعی محصول خود را افزایش دهند این فلش های یو اس بی را می خرند و به دستگاه وصل می کنند؛ به همین سادگی.

در اصل، این وسیله در ماه آوریل سال گذشته به عنوان یک محصول آزمایشی تحت نام Fathom معرفی شد، سپس اینتل Movidius را خرید و Movidius Neural Stick تبدیل به محصولی تجاری شد.

شرکت Movidius مدعی شده این قطعه کوچک، بیش از 100 گیگافلاپس قدرت و کارایی در اختیار دستگاهی که به آن متصل شود قرار می دهد و بدون مشکل شبکه های عصبی که بر پایه فریم وورک Caffe ساخته شده باشند را هم اجرا می کند. به عنوان قلب تپنده، یک واحد پردازش بینایی Myriad 2 قرار گرفته که می توانید اطلاعات فنی آن را از اینجا مطالعه کنید.

تفاوتی که این دستگاه با مدل قبلی دارد، به کار گرفتن آلومینیوم به جای پلاستیک است و قیمت آن هم از هر واحد 99 دلار به هر واحد 79 دلار کاهش یافته. Movidius می گوید کمک اینتل سبب شده تا بتوانند قیمت را کاهش دهند.

اما چه کسانی از Movidius Neural Stick استفاده خواهند کرد؟ عمدتا گروه های پژوهشی به خصوص پژوهشگران شاخه هوش مصنوعی که به راحتی می توانند به تحقیقات خود سرعت ببخشند. اگر یکی کافی نیست، می توانید حتی چند درگاه یو اس بی روی کامپیوترتان خالی کنید تا جا برای اتصال همه آن ها باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی