ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: سرورهای تلگرام به ایران می آیند [به‌روز رسانی: نه تایید و نه تکذیب]

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه نشست خبری نمایشگاه الکامپ، خبر انتقال سرورهای تلگرام به ایران را تایید کرد؛ خبری که مدت‌هاست شایعه آن از گوشه و کنار شنیده می ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۵

نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه نشست خبری نمایشگاه الکامپ، خبر انتقال سرورهای تلگرام به ایران را تایید کرد؛ خبری که مدت‌هاست شایعه آن از گوشه و کنار شنیده می شود.

بر اساس گفته معاون وزیر ارتباطات، تلگرام انتقال سرور به ایران را پذیرفته و با مصوبه شورای عالی فضای مجازی، شبکه‌های بین المللی که می‌خواهند در ایران کار کنند، باید سرور خود را به داخل کشورمان بیاورند و برای این کار به آنها مهلت داده می شود.

جهانگرد بار دیگر خاطر نشان کرد که تا کنون اجازه مبادله پول روی بستر تلگرام داده نشده و پس از انتقال سرورها به داخل ایران هم این اتفاق رخ نخواهد داد.

او همچنین خبری که چند روز پیش از سوی «سعادت»، رییس سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور مطرح شده بود را تایید کرد و گفت که در سال ۹۷، نمایشگاه های تلکام و الکامپ به شکل همزمان و در همین زمان الکامپ برگزار خواهند شد.

از حدود دو سال پیش بحث انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران مطرح است و در این میان بارها پلیس فتا به این پیام رسان مهلت داده است تا سرورهای خود را به داخل ایران بیاورد. بر اساس آماری که سال گذشته منتشر شد، ۱۲ درصد از ترافیک اینترنت ایران به پیام رسان تلگرام اختصاص دارد.

به نظر می رسد که بحث وجود سرورها در کشورهای مختلف ارتباط چندانی با امنیت داده های کاربران ندارد. حدود یک سال پیش، «فریدون قاسم زاده»، مدیرعامل شرکت افرانت گفته بود: «سرورهای توزیع شده یکی از استانداردهای معمول دنیاست و اگر محدودیت‌های تحریم نبود شرکت‌هایی مثل گوگل از سال‌ها پیش سرورهای خود را در ایران مستقر کرده بودند.»

در حال حاضر باید دید که آیا «پاول دروف»، مدیرعامل تلگرام خبر انتقال سرورها را تایید می‌کند یا خیر. شما را در جریان اخبار تکمیلی این موضوع قرار خواهیم داد.


به روز رسانی: 

به گزارش خبرگزاری فارس، نصرالله جهانگرد که پیشتر خبر فوق را تایید کرده و گفته بود تلگرام انتقال سرورها به داخل ایران را پذیرفته، در بین خبرنگاران صحبت های خود را اصلاح کرده و گفته است: «سرویس پرو وایدهای خارجی باید به داخل ایران بیایند. بر این اساس ما نیز در حال مذاکره هستیم با تلگرام و با همه. هنوز نمی‌دانم پذیرفته یا نپذیرفته.»

معاون وزیر ارتباطات با این حال خبر داد که این مذاکره میان ایران و تلگرام در جریان است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (53 مورد)
  • farhad2017
    farhad2017 | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    شبکه خبر زیرنویس کرده بود که تلگرام سرورهاشو اورده ایران

  • A_A_2
    A_A_2 | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    بلی.. این بچه خوشگل روس، ساخته پرداخته ی رفیق پوتین {چکمه} دوست شفیق ماست..! قبلا که از او میخواستیم هرکه را که دوست میداریم بلک کنیم او نیز مشکلی نداشت.. اطلاعات هرکسی را که میخواستیم نیز به ما میداد،. خلاصه خیلی حال میداد.. اما ما نیازمان بیش از اینهاست و از او خواستیم تمام سرورهای ارتباطات تلگرامیه ایرانیان را به ما دهد تا راحت تر بتوانیم آنها را کنترل کنیم.. او هم بنده خدا اعتراضی نداشت و حتی پیشنهاد کرد سرورهای کشورهای دیگر را نیز به ما دهد اما ما گرفتار تر از آن بودیم که بتوانیم چک کنیم و کمبود نیرو داشتیم.، ساندیس هم که دیگر تولید نمیشود.. خلاصه این جوانک حرف گوش کن همه جوره با نوحه های ما باله اجرا کرده است، خیلی پسر اقتصاد دان و باهوشیست... میگوید این یک معامله دو طرفه هست که هردو راضی هستند.. مردم ناراضی هم که به پشم بز اصلا.. خدا خیرش دهد.. حاضریم حتی مخابرات را هم ورشکست نماییم اما تلگرام عزیزمان را نبندیم.، نعمتیست که هیچ دستگاه شنودی جای آنرا نمیگیرد..
    خاک بر سر آن دیگری ها ! اگر آنها هم کمی بیشتر با ما راه میامدند و به خواسته های ناچیز ما اطاعت میکردند آنها نیز میتوانستند به مردم ما سرویس دهدند.. اما ندادند و ما نیز متقابلن دهنشان را سر... نمودیم. لیاقت نداشتند آخر.،
    لذا اینک تنها تلگرام است که میدرخشد..

    • A_A_2
      A_A_2 | ۲ مرداد ۱۳۹۶

      و البته این وسط عده ای از این اصلاح طلبان خدا نشناس این خبر را رسانه ای کردند و آبروی این جوان را برده اند... اما او کار خود را بلد است و همه جا این خبر را تکذیب کرده است.. آفرین،.
      بلاخره هرچه باشد او مید این راشا میباشد، پدرخوانده ی خودمان..

  • sP
    sP | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    اتفاقا دولت کارش درسته، سرورا باید بیاد داخل و از هممون باید جاسوسی بشه

  • Hussein Jafarinia
    Hussein Jafarinia | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    چرا نظرمو پاک کردین؟

  • فرزاد
    فرزاد | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    خداحافظ تلگرام
    سلام گوگل الو( google allo )

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی