ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نیروهای پلیس بین المللی عامل تعطیلی فروشگاه AlphaBay در دارک وب بوده اند

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، چندی پیش یکی از بزرگ ترین فروشگاه های دارک وب به نام «AlphaBay Market» که محل خرید و فروش کالاهایی مانند اسلحه و مواد مخدر بود، از دسترس ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

همان طور که قبلاً در دیجیاتو خواندید، چندی پیش یکی از بزرگ ترین فروشگاه های دارک وب به نام «AlphaBay Market» که محل خرید و فروش کالاهایی مانند اسلحه و مواد مخدر بود، از دسترس خارج شد.

Hansa و AlphaBay توسط نیروهای امنیتی بین المللی مسدود شده اند

دلیل تعطیلی وبسایت مذکور در ابتدا کلاهبرداری گردانندگان فروشگاه عنوان شد که این احتمال پس از خودکشی یکی از مسئولان آلفابِی، تا حدودی رنگ باخت. اما حالا خبر از مسدود شدن فروشگاه دیگری به نام «Hansa» در دارک وب می رسد که بر اساس گزارشات، توسط نیروهای امنیتی بین المللی انجام شده که این نیروها، مسئولیت تعطیلی AlphaBay را نیز به عهده گرفته اند.

طبق آمارهای منتشر شده از سوی مراجع قضایی، بیش از 250 هزار کالای ممنوعه فقط در آلفابِی به فروش می رسیده و کاربران این فروشگاه اینترنتی در مدت زمانی نزدیک به دو سال (بین سال های 2015 و 2017 میلادی) رقمی معادل 450 میلیون دلار را در وبسایت مورد بحث هزینه کرده اند.

گفتنی است در عملیات بین المللی برای تعطیلی فروشگاه های Hansa و AlphaBay، سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا، FBI و پلیس ملی هلند حضور داشته اند و نیروهای پلیس کشورهای انگلستان، فرانسه و لیتوانی نیز به انجام تحقیقات و جمع آوری اطلاعات کمک کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mr M
    Mr M | ۳۱ تیر ۱۳۹۶

    از دارک وب متنفرم کاش سایت های...رو هم ببندن واقعا جای کثیفیه.

مطالب پیشنهادی