ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشف عامل اصلی سیگنال های عجیب ستاره Ross 128

هفته گذشته سیگنال هایی توسط رصدخانه «Arecibo» در پورتوریکو به ثبت رسید که در وهله اول، قابل شناسایی دقیق نبوده و حدس های مختلفی (از جمله موجودات فرازمینی) درباره منبع اصلی آنها زده شد. محققین ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

هفته گذشته سیگنال هایی توسط رصدخانه «Arecibo» در پورتوریکو به ثبت رسید که در وهله اول، قابل شناسایی دقیق نبوده و حدس های مختلفی (از جمله موجودات فرازمینی) درباره منبع اصلی آنها زده شد.

محققین رصدخانه مذکور اما به پژوهش های خود ادامه داده و در همکاری با پژوهشگران مؤسسه تحقیقاتی «SETI»، منشاء اصلی سیگنال های ستاره «Ross 128» را کشف کردند.

ماهواره های مدارهای زمین ثابت عامل اصلی سیگنال ها هستند

برای تشخیص منبع سیگنال، تیم SETI با استفاده از تلسکوپ «Green Bank» در ویرجینیای غربی -که بزرگترین تلسکوپ رادیویی دنیا با قابلیت تغییر زاویه است- و به صورت همزمان با محققین Arecibo، ستاره Ross 128 را تحت نظر گرفتند و در نهایت با انتشار نتایج پژوهش، ماهواره های حاضر در مدارهای زمین آهنگ را علت اصلی به وجود آمدن سیگنال های عجیب و غریب معرفی کردند.

تلسکوپ Green Bank

به گفته دکتر «اِیبل مِندز» استاد دانشگاه پورتو ریکو در رصدخانه آرسیبو، ستاره Ross 128 به استوای سماوی، که در راستای محل استقرار بسیاری از ماهواره های زمین آهنگ است، نزدیک بوده و به همین دلیل نیز دچار تداخل سیگنالی با آنها شده است.

البته لازم به ذکر است که هم دکتر مندز و هم پژوهشگران SETI، نتایج پژوهش اخیر را به دلیل مدت زمان اندک رصد، کاملاً دقیق نمی دانند و معتقدند برای تایید نهایی، به زمان و تحقیقات بیشتری احتیاج خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی