ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

این شما و این هم کنسول بازی جدید آتاری: Ataribox

تصویری که می بینید، تصویر کنسولی است به نام Ataribox. کنسولی از جانب آتاری، شرکتی که برای سال ها از بازار کنسول های خانگی فاصله گرفته بود. آتاری مدتی پیش در ماه ژوئن اعلام کرد ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰

تصویری که می بینید، تصویر کنسولی است به نام Ataribox. کنسولی از جانب آتاری، شرکتی که برای سال ها از بازار کنسول های خانگی فاصله گرفته بود. آتاری مدتی پیش در ماه ژوئن اعلام کرد که قصد بازگشت به این بازار را دارد و پروسه ساخت کنسول جدیدش را چند وقتی است که شروع کرده.

این شرکت اخیرا ایمیلی را به مشترکین خود فرستاده و تصاویر این کنسول را در اختیار آنان قرار داده. تنها چیزی که فعلا می دانیم، این است که این کنسول Ataribox نام دارد و دارای 4 پورت USB، پورت HDMI و ورودی کابل شبکه است. اما این کنسول اصلا از پس انجام چه کار هایی بر می آید؟ فعلا کسی چیزی نمی داند!

در حال حاضر اطلاعات بسیار اندکی از این کنسول در دسترس است که در ادامه آن ها را لیست کرده ایم.

  • آتاری باکس هم توانایی اجرای بازی های کلاسیک را دارد، هم از پس اجرای بازی های جدید بر می آید.
  • ظاهرا دو نسخه از این کنسول وجود دارد، نسخه ای با طرح چوب و نسخه دیگری با رنگ سیاه و قرمز.
  • همان طور که اشاه کردیم، در این کنسول 4 پورت USB، یک پورت HDMI، یک جایگاه SD Card و یک ورودی کابل شبکه تعبیه شده.
  • پنل جلویی این کنسول، یا از جنس شیشه است و یا از جنس چوب.

اما نکته عجیب این است که در این تصاویر، هیج جایی برای ورود دیسک یا کارتریج دیده نمی شود. شاید آتاری تصمیم گرفته که راه نینتندو را دنبال کند و کنسولی مشابه NES Classic Edition توسعه دهد. NES Classic Edition کنسولی بود که سال پیش عرضه شد و قادر بود یک سری از بازی های قدیمی کنسول NES را که به طور پیش فرض در حافظه اش قرار داشتند، شبیه سازی و اجرا کند.

ولی در ایمیل ارسالی ذکر شده که این کنسول قادر به اجرای بازی های جدید هم هست. اما منظور از این بازی های جدید چیست؟ بازی های AAA یا بازی های اندرویدی؟ شاید Ataribox در عین شباهت به NES Classic Edition، کنسولی اندرویدی هم باشد.

به هر حال، هنوز نه اطلاعاتی در مورد قیمت این کنسول داریم، نه از جزئیات سخت افزاری آن با خبریم و نه می دانیم که اصلا این کنسول کی قرار است به بازار عرضه شود. ظاهرا آتاری قصد دارد که قدم به قدم ما را با کنسول جدیدش آشنا کند و در این مرحله، به نشان دادن یک سری رندر از طرح نهایی بسنده کرده.

ظاهرا هدف آتاری از معرفی کنسولش به این شیوه، این است که در هر قدم از گیمر ها بازخورد بگیرد تا بتواند کنسولی باب میل آنان را توسعه دهد. در نتیجه طرح نهایی Ataribox ممکن است با این رندر ها تفاوت داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    یحور تیتر زدین این شما و این هم اتاری جدید که آدم فکر میکنه الان مطلبو باز کنه کل اطلاعات سخت افزاری و نرم افزاری جدید اتاری توش ولی کلا هیچ مطلب مفیدی نداره و این خبرو قبلا هم گذاشته بودین ، بهتر یکم نویسنده هاتون با هم هماهنگ تر باشن

  • CANOPUS
    CANOPUS | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    http://digiato.com/article/2017/07/17/%d8%a2%d8%aa%d8%a7%d8%b1%db%8c-%d9%86%d8%ae%d8%b3%d8%aa%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%88-%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%88%db%8c%d8%b1-%d8%b1%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d8%a7/

    خودتون خبر مشابه گذاشته بودید

  • Parsa zarei.
    Parsa zarei. | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    دیجی این خبر برای چند وقت پیشه

    خیلی عقبی از دنیا

مطالب پیشنهادی