ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در نمایشگاه الکامپ به بهره‌ برداری رسید

مراسم بهره برداری از فاز سوم شبكه ملی اطلاعات که در اصل فاز نهایی اين پروژه ملی به حساب می آید، با حضور «محمود واعظی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. با نهایی شدن پروژه شبکه ملی اطلاعات، ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۱۰

مراسم بهره برداری از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات که در اصل فاز نهایی این پروژه ملی به حساب می آید، با حضور «محمود واعظی»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. با نهایی شدن پروژه شبکه ملی اطلاعات، امکان تفکیک ترافیک خارج و داخل و پیاده سازی شبکه امن، پایدار، پهن باند با مدیریت مستقل و امکان عرضه خدمات محتوای بومی محقق می‌شود.

شبکه ملی اطلاعات در سه فاز، و در تاریخ شهریور ۹۵، بهمن ۹۵ و مرداد ۱۳۹۶ به بهره برداری رسید و آن را می توان نقطه درخشانی در کارنامه محمود واعظی به عنوان وزیر ارتباطات دولت یازدهم به حساب آورد.

شبکه ملی اطلاعات که بحث ایجاد آن در سال ۱۳۸۴ با نام «اینترنت ملی» آغاز شد، بستری امن را برای کاربران داخل کشور ایجاد می‌کند و اطلاعاتی که در دیتاسنترهای داخلی وجود دارند، به هیچ عنوان از خارج کشور قابل مسیریابی نیستند.

اما این روزها ملموس ترین تغییر برای کاربران در استفاده از اینترنت، پرداخت هزینه نیم بها جهت استفاده از ترافیک داخلی، در راستای سیاست‌های شبکه ملی اطلاعات است.

در هفته‌های گذشته، شرکت‌های بزرگ ایرانی از جمله، همراه اول، ایرانسل، پارس آنلاین، شاتل و... از پروژه های مختلف خود در راستای فاز سوم شبکه اطلاعات رونمایی کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • emi_raz
    emi_raz | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    دیجیاتو نمیخواد ی کم عمیق تر بشه درباره اینکه واقعا این طرح ها افتتاح شدنشون چه فایده ای برای ما داره ؟ توی این ماه چهار پنج تا خبر افتتاح دادید ولی توی هیچکدوم به جزئیات قضیه اشاره نکردید.

  • مجید
    مجید | ۱ مرداد ۱۳۹۶

    چند بار و چند جا قراره افتتاح بشه؟!
    آخرش چی؟!

مطالب پیشنهادی