ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نسل جدید تویوتا سوپرا در آستانه ورود به بازار؛ سوپر کوپه ای با احتمال عرضه در بازار ایران

به تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی از تویوتا سوپرا منتشر شده است. این خودرو که جانشین مدل اسپرت و افسانه ای سوپرا قدیمی است را در حال سپری کردن فرآیند تست و توسعه نشان می دهد. این ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

به تازگی تصاویر جاسوسی جدیدی از تویوتا سوپرا منتشر شده است. این خودرو که جانشین مدل اسپرت و افسانه ای سوپرا قدیمی است را در حال سپری کردن فرآیند تست و توسعه نشان می دهد.

این تصاویر جاسوسی جدید از نمونه اولیه سوپرا در پیست معروف نوبررینگ آلمان است. تویوتا ماه هاست که در این پیست در حال انجام آزمون های آزمایشی گوناگون بر روی این خودرو است.

فیلمی که به صورت مخفیانه از این خودرو گرفته شده، گویای صدای بسیار دلنشین اگزوز است، با این حال مشخصات پیشرانه همچنان سری قلمداد می شود.

منابع مختلفی ادعا می کنند که سوپرا ۲۰۱۸  احتمالا از یک سیستم هیبرید استفاده خواهد کرد که این سیستم توسط دو منبع مجزای قدرت پشتیبانی می شود.

این منابع قدرت متشکل از یک موتور توربو چهار سیلندر و یک پیشرانه الکتریکی است. اما هنوز این شایعات تایید و یا تکذیب نشده اند و بنابراین غیرقابل استناداند.

یکی دیگر از شایعاتی که پیرامون سیستم محرک این خودرو مطرح است، استفاده از یک موتور درون سوز توربو شش سیلندر تولیدی بی ام و به همراه یک جعبه دنده اتوماتیک هشت سرعته است. البته براساس تصاویر جاسوسی استفاده از جعبه دنده اتوماتیک قطعی به نظر می رسد.

یکی دیگر از معما های حل نشده این خودرو زمان آغاز به فروش آن است. با توجه به قراردادی که تولیدکنندگان این خودرو منعقد کرده اند، تویوتا و بی ام قصد دارند که تولید سوپرا و جایگزین آینده ب ام و زد۴ را در کارخانه مگنا استیر در شهر گراز کشور اتریش، از سال ۲۰۱۸ شروع کنند. اگر زمان بندی که در این قرارداد ذکر شده رعایت شود، ما احتمالا سوپرای جدید را در اوایل سال میلادی آینده و یا حتی قبل از اتمام سال میلادی جاری خواهیم دید.

نخستین نمایش این خودرو عالی می تواند حتی زودتر از آنچه که انتظار می رود رخ دهد، چرا که یک مجله ژاپنی اخیرا گزارش داده است که کانسپت سوپرا در ماه اکتبر در نمایشگاه خودرو 2017 توکیو رونمایی خواهد شد.

گفته می شود که مهندسان برای تکمیل این خودرو و رسیدن به نسخه نهایی آن حداقل به چند ماه دیگر زمان نیاز دارند، بنابراین به نظر می رسد که معرفی این خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو در آمریکای شمالی (NAIAS) در ماه ژانویه سال آینده روی خواهد داد.

این خودرو همچنان به کانسپت خیره کننده FT-1 تویوتا وفادار مانده و در طراحی آن این کانسپ نقش پایه ای و اساسی داشته است. کانسپت FT-1 در سال ۲۰۱۴ در نمایشگاه NAIAS در شهر دیترویت رونمایی شد.

در حقیقت، تویوتا هیچ‌گاه به صورت رسمی طراحی و تولید خودرویی با نام سوپرا را تأیید نکرده است، اما طرفداران این کمپانی خودروسازی ژاپنی این کوپه جدید و ورزشی را به عنوان جانشین معنوی مدل افسانه ای سوپرا می شناسند. آنطور که پیش بینی می شود این خودروی پرچم داری برای جایگزینی یکی از مدل های افسانه ای تویوتا خواهد بود.

با این وجود می توان حدس زد که در صورت ارائه سوپرا با پیشرانه 4 سیلندر 2.0 لیتری مشترک با ب ام و، امکان واردات این مدل به بازار کشورمان نیز از نظر قانونی وجود خواهد داشت، هرچند هنوز مشخصات این خودرو نهایی نشده است اما با توجه به پتانسیل های مهندسی بین تویوتا و ب ام و ارائه مدل چهارسیلندر هیبریدی در کنار نسخه 6 سیلندر دور از ذهن نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی