ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بوگاتی هیبریدی در راه است؛ اولین گمانه زنی ها در مورد نسل آینده شیرون

همانطور که اکثر خودروسازان جهان در راستای افزایش کارایی و عملکرد خودروهایی خود به دنبال الکتریکی یا هیبریدی کردن محصولاتشان هستند، بوگاتی نیز به این نتیجه رسیده است که نمی تواند با این روند مبارزه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

همانطور که اکثر خودروسازان جهان در راستای افزایش کارایی و عملکرد خودروهایی خود به دنبال الکتریکی یا هیبریدی کردن محصولاتشان هستند، بوگاتی نیز به این نتیجه رسیده است که نمی تواند با این روند مبارزه کرده و بهتره است از آن به نفع خود استفاده کند.

مدیر اجرایی بوگاتی، ولفگانگ دوریمر، در مصاحبه ای که با مجله مشهور Autocar، در مورد اهداف و آینده این کمپانی و انتظاراتی که از هایپرکار نامدار شیرون می رود توضیحاتی ارائه کرده است.

اگرچه که توسعه این خودروی فوق پیشرفته و قدرتمند کار آسانی نیست و جایگزینی آن حتی با دست یافتن به فنآوری های توسعه یافته تر بسیار دور از انتظار است اما مدیر ارشد این کمپانی اعلام کرد که با توجه به پیشرفت هایی که در زمینه فناوری های مربوط به موتور و باتری خودرو صورت گرفته، خودروی بعدی پس از شیرون در آینده در بعضی از موارد به صورت برقی عمل خواهد کرد، به عبارت دیگر نیروی مورد نیاز این خودرو گاها ممکن است از طریق برق رسانی تأمین شود.

این مدیر ارشد بوگاتی در ادامه توضیح داد که اگرچه که جانشین بعدی شیرون به صورت تمام الکتریکی نخواهد بود اما در بعضی از موارد به صورت الکتریکی عمل خواهد کرد. در واقع از نظر فنی این خودرو در برخی از مواقع در دسته خودروهای ترکیبی یا همان هیبریدی قرار می گیرد.

اما شاید جالب ترین قسمت مصاحبه دوریمر اعتراف به این واقعیت است که احتمالا خودروی بعد از شیرون که هیبریدی هم خواهد بود هرگز موفق نخواهد شد که اتومبیلی با قابلیت های مکانیکی خالص و واقعی باشد.

این مدیر ارشد توضیح داده است که واقعیت این است که هرگز نمی توان این خودرو هیبریدی را در شرایط مکانیکی واقعی سنجیده و به همین دلیل شیرون کوپه دو درب بسیار فوق العاده و مطلوبی است که ممکن است در تاریخ دیگر تکرار نشود.

دوریمر اضافه کرده است که به دلیل همین ویژگی ها و با توجه به اعتماد فوق العاده که به کمپانی بوگاتی دارد، خودش نیز یکی از این کوپه های دوست داشتنی را برای کلکسیون شخصی اش انتخاب خواهد کرد. بد نیست بدانید که بوگاتی ۵۰۰ دستگاه از شیرون را تولید خواهد کرد که تاکنون ۲۸۰ دستگاه از آن ها فروخته شده است.

شیرون توانایی تولید پیوسته نیرویی به قدرت ۱۷۴۹ اسب بخار (۱۱۰۳ کیلووات) را دارد. گشتاور این خودرو ۱۶۰۰ نیوتن متر (۱۱۸۰ پوند فوت) بوده و از یک موتور آن w16 به حجم ۸ لیتر بهره می برد.

قدرت منحصر بفرد این خودرو فقط از طریق استفاده از چهار عدد توربوشارژر بدون هیچ گونه کمک الکتریکی تامین می شود.

لازم به ذکر است که اوضاع می توانست متفاوت تر از حال حاضر به نظر برسد، اگر بوگاتی زودتر به این نتیجه می رسید که تکنولوژی هیبریدی تا چه حد برای سرعت بخشیدن به خودرو مفید است.

به عنوان مثال اگر ویرون سوپر فست از فناوری هیبریدی بهره می برد می توانست از این طریق قدرتی بیشتر از ۱۲۰۰ اسب بخار را بدست آورد و احتمالا رکورد سرعت بالاتری را به نام خود ثبت کند.

به هر حال حتی با وجود عدم برخوردی سوپر اسپرت ویرون از تکنولوژی هیبریدی همچنان این خودرو در رکورد های جهانی دارای عنوان سریع ترین خودرویی خیابانی است.

این اصطلاح به این معنی است که این خودرو می تواند به صورت قانونی در جاده های شهری و برون شهری رفت و آمد کرده و خرید و فروش شود. البته سرعت این سوپر اسپورت به صورت الکترونیکی به ۴۱۵ کیلومتر در ساعت (۲۵۹ مایل در ساعت) محدود می شود. نسخه بدون محدودیت آن می تواند به سرعت باورنکردنی ۴۳۱ کیلومتر بر ساعت (۲۶۶ مایل بر ساعت) برسد.

البته بوگاتی قصد دارد که با توجه به مشخصات شیرون این ارقام را در سال آینده در پیست اختصاصی و آزمایشی فولکس واگن در شهر اهرا لسن آلمان ارتقاء دهد.

با توجه به متن مصاحبه به نظر می‌ رسد که این خودروساز فرانسوی اعتراف کرده که در حال تجزیه و تحلیل چشم انداز تولید دومین مدل از شیرون و بررسی انتظارات و علایق مشتریان خود است.

مدیر اجرایی بوگاتی همچنین خاطر نشان کرده است که این شرکت فعلا در مرحله پیش توسعه قرار دارد و در حال بررسی برخی از ایده هاست، اما به هیچ وجه عجله ای ندارد. ممکن است که مدل سوپر فست شیرون نیز چراغ سبز تولید را از آن خود کند و به این ترتیب جایگزینی کامل نسل فعلی به تعویق بیفتد.

شنیده ها حاکی از آن است که احتمالا بوگاتی تولید این نسل شیرون را به مدت هشت سال ادامه خواهد داد. بنابراین در صورت تایید تولید دومین نسل شیرون، ما این بوگاتی جدید را در قبل از سال ۲۰۲۴ نخواهیم دید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی