ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جهرمی: مصوبه انتقال سرورهای تلگرام به ایران تا 10 روز آینده ابلاغ می شود

چند روزی است که بحث انتقال سرورهای شبکه اجتماعی تلگرام به داخل کشور دوباره داغ شده و اخبار مختلفی در این رابطه انتشار یافته است. در همین راستا شب گذشته نیز محمدجواد آذری جهرمی مدیر ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۱۵

چند روزی است که بحث انتقال سرورهای شبکه اجتماعی تلگرام به داخل کشور دوباره داغ شده و اخبار مختلفی در این رابطه انتشار یافته است. در همین راستا شب گذشته نیز محمدجواد آذری جهرمی مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، در خبر ساعت 21 توضیحاتی را درباره انتقال سرورهای تلگرام به ایران ارائه کرد.

به گفته جهرمی، طرح مذکور به دلیل وجود حجم عظیمی از اطلاعات کاربران داخلی روی سرورهای شرکت خارجی، از لحاظ اقتصادی و امنیتی اهمیت بالایی داشته و رئیس جمهور نیز به عنوان رئیس شورای عالی فضای مجازی، تاکید ویژه ای بر حفظ حریم خصوصی مردم و دسترسی آزاد به اطلاعات دارد. وی همچنین اظهار داشت:

مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای انتقال سرور سرویس های خارجی به ایران در راستای رونق فضای اقتصادی شبکه های اجتماعی داخلی صورت گرفته است. این مصوبه مراحل ابلاغ را طی می کند و تا حدود ١٠ روز آینده از سوی دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی ابلاغ خواهد شد.

در این مصوبه موضوعات مربوط به انتقال سرورهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان به ایران از جمله تلگرام، الزام نیست بلکه ایجابی است.

متاسفانه برخی ایران هراسی را در فضای مجازی رواج می دهند و اینطور ترویج می کنند که ما با انتقال سرورهای تلگرام به ایران، به دنبال دسترسی به اطلاعات شهروندان و جاسوسی هستیم. ما بر حفاظت از اطلاعات کشورمان تاکید داریم و برای رسیدن به این اطمینان خاطر، مجوز مذاکره با سرویس دهنده های خارجی از جمله تلگرام را اخذ کردیم.

انتقال سرورهای سرویس دهنده خارجی تلگرام به ایران بهبود کیفیت و کاهش قیمت و افزایش سرعت دسترسی به این سرویس را در پی خواهد داشت و از سوی دیگر نقطه قوتی برای حضور جهانی ایران خواهد بود.

باید قوانین و مقررات حضور سرویس دهنده های خارجی در ایران مانند سایر کشورها شفاف باشد. مذاکرات بنا به دستور در حال پیگیری است و امیدواریم که این اتفاق رخ دهد.

در صورتی که تلگرام پیشنهاد ایران را نپذیرد قانون گذار در خصوص فعالیت آن در کشور تصمیم گیری خواهد کرد. سیاست دولت احترام به انتخاب مردم در استفاده از شبکه های اجتماعی است.

این در حالی است که «پاول دورف» مدیر عامل تلگرام، انتقال سرورهای شبکه اجتماعی مذکور که حاوی اطلاعات خصوصی کاربران هستند را، به ایران یا هر کشور دیگری تکذیب کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (36 مورد)
  • farhad2017
    farhad2017 | ۸ مرداد ۱۳۹۶

    من تلگرام رو کلا حدف کردم

  • Mehrdad jamshidi
    Mehrdad jamshidi | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    بچه دو ساله هم میدونه اگه سرور ها بیاد داخل کشور چه بلایی سر اطلاعات شخصی افراد میاد همه دیلیت اکانت میکنن

  • hamed_1000
    hamed_1000 | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    قابل توجه کسانی که میگند مگه تو تلگرامتون چی دارید که می ترسیدسرورهای تلگرام به ایران فرستاده بشه.
    خب عزیزدلم خواسته یا نا خواسته تو همون تلگرام کلی حرف سیاسی رد و بدل میکنی حتما که نباید یه چیز به خصوصی داشته باشی. و تموم همون حرفا تو کارنامه اطلاعاتت ثبت میشه.

  • sina
    sina | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    فقط میتونم یه جمله بگم. بزن تا بیاد( البته منظورم سروهای تلگرامه)

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی