ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

خداحافظی رسمی هیوندای آزرا با بازار آمریکا

با گرایش هر چه بیشتر مشتریان آمریکایی به سمت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور، برخی از مدل ها و در واقع برخی از خودروسازان با چالش هایی مواجه شده اند. هیوندای آزرا یکی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

با گرایش هر چه بیشتر مشتریان آمریکایی به سمت خودروهای شاسی بلند و کراس اوور، برخی از مدل ها و در واقع برخی از خودروسازان با چالش هایی مواجه شده اند. هیوندای آزرا یکی از این مدل ها است که قربانی تغییر ذائقه خریداران خودرو در آمریکا شده و باید خاک این کشور را ترک کند.

ریشه این خبر به مدل هایی که هیوندای برای بازار آمریکا در نظر گرفته بر می گردد. طبق اطلاعات موجود، نام این سدان فول سایز نیمه لوکس در میان محصولاتی که هیوندای در سال 2018 راهی خاک آمریکا خواهد کرد، دیده نمی شود.

در این بین اما نکته دیگری مورد توجه برخی رسانه ها قرار گرفته و آن این که هیوندای آزرا را یک اتومبیل موفق در بازار ایالات متحده توصیف کرده؛ این در حالی است که مدل مورد نظر در موفق ترین سال خود (2013) توانسته کمی بیش از 11 هزار دستگاه فروش داشته باشد.

این رقم در مقایسه با فروش 70,990 دستگاهی تویوتا آوالون در همان سال اصلا چشمگیر نیست. با این شرایط به نظر می رسد که هیوندای می خواهد بر ضعف های این خودرو به نوعی سرپوش بگذارد. به هر حال آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهند، آمریکایی ها از نسل ششم آزرا محروم خواهند شد.

نسل ششم آزرا با طراحی کاملا متفاوت در اکتبر 2016 معرفی شد

با توجه به اضافه شدن کراس اوورهای جدید به جمع محصولات هیوندای، دور از انتظار نیست که این خودروساز کره ای برای تطابق بیشتر با سلیقه آمریکایی ها با چنین خودروهایی حضور خود را در بازار ایالات متحده پر رنگ تر کند. چندی پیش این کمپانی از کراس اووری کوچک به نام کونا رونمایی کرد که به دلیل طراحی جذاب و پویا می تواند به یکی از گزینه های پرطرفدار در آن سوی دنیا تبدیل شود.

شایان ذکر است که تمرکز احتمالی هیوندای بر روی ارایه خودروهای کراس اوور در آمریکا به معنی رها کردن سایر سگمنت ها نیست؛ چرا که این شرکت با برند جنسیس بخش سدان های لوکس و با برند N بخش خودروهای قدرتمند و علاقه مندان هیجان را نشانه گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی