ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پتنت جدید نیکون به یک سنسور ثبت تصویر خمیده اشاره دارد

تا کنون شرکت های زیادی در زمینه ساخت سنسورهای ثبت تصویر خمیده تحقیق کرده اند و در این میان به تازگی کمپانی «نیکون»، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین های عکاسی در دنیا، پتنتی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

تا کنون شرکت های زیادی در زمینه ساخت سنسورهای ثبت تصویر خمیده تحقیق کرده اند و در این میان به تازگی کمپانی «نیکون»، به عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان دوربین های عکاسی در دنیا، پتنتی را به ثبت رسانده که استفاده از سنسور خمیده در یک دوربین عکاسی را نشان می دهد.

پتنت مورد بحث که با کد «P2017-125904A» در کشور ژاپن به ثبت رسیده، به دیزاین یک لنز 35 میلیمتری با گشودگی دهانه f/2.0 اشاره دارد که برای متمرکز کردن تصویر روی یک سنسور فول فرِیم خمیده طراحی شده است.

گفتنی است بر اساس نتیجه تست های مختلفی که از پیش نمونه سنسورهای خمیده به دست آمده، این حسگرها تصاویر شفاف تری را ثبت کرده و در نور کم کارایی بهتری دارند؛ اما تولید آنها به خصوص در مقیاس انبوه چالش هایی را نیز به همراه خواهد داشت.

سنسورهای خمیده به لنزهای متفاوتی نیاز دارند

نخست اینکه متمرکز کردن یک تصویر روی سنسور خمیده به جای سنسور تخت، نیازمند لنزهای کاملاً متفاوتی خواهد بود. به علاوه فرآیند ساخت حسگرهای خمیده پیچیده تر بوده و معمولاً ضایعات و شکستگی های بیشتری در طول خط تولید به جا می گذارد.

لازم به ذکر است که پتنت جدید نیکون فعلاً در کنار سایر پروژه های پژوهشی و پتنت های موجود قرار داشته و مشخص نیست کمپانی، چه زمانی و در چه محصولی از فناوری سنسورهای خمیده استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی