ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

با قیمت بیش از 10 میلیون دلار؛ نخستین مکلارن F1 وارد شده به آمریکا راهی حراجی می شود

مکلارن F1 آنقدر خودروی محبوب و ارزشمندی است که مالکینش معمولا تمایلی به فروش آن ندارند. یکی از دلایل این امر به تولید بسیار محدود و کمیاب بودن این سوپر اتومبیل افسانه ای باز می ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

مکلارن F1 آنقدر خودروی محبوب و ارزشمندی است که مالکینش معمولا تمایلی به فروش آن ندارند. یکی از دلایل این امر به تولید بسیار محدود و کمیاب بودن این سوپر اتومبیل افسانه ای باز می گردد.

در طول دوره شش ساله بین سال های 1992 تا 1998، در مجموع 106 دستگاه از این خودرو تولید شد که فقط 64 دستگاه از آن مجاز به تردد در خیابان هستند.

با وجود کمیابی، در حراجی امسال Bonhams Pebble Beach علاقه مندان به F1 خواهند توانست شانس خود را برای خرید این خودرو امتحان کرده و در صورت موفقیت صاحب یکی از بهترین اتومبیل های خیابانی حال حاضر جهان شوند.

مدل مذکور که حامل شماره شاسی 044 است، تولید سال 1995 بوده و نخستین نمونه خیابانی وارد شده به خاک آمریکا محسوب می شود. برای کسب مجوز تردد در این کشور تغییراتی بر روی F1 داده شده که از جمله آنها می توان به مواردی مثل جایگزینی چراغ های اصلی، حذف صندلی های کناری، سپر مرتفع تر و تعدیل عملکرد کلی اشاره کرد.

از آنجایی که با اعمال تغییرات یاد شده، این مدل از F1 مشکلی برای تردد در خیابان های آمریکا ندارد، خریدار آن می تواند به راحتی با آن در مسیرهای عمومی رفت و آمد کند.

بر اساس اطلاعاتی که توسط حراجی بنهامز منتشر شده، این خودرو سی و هفتمین دستگاهی است که خطوط تولید مکلارن را ترک کرده و کارکردی برابر با 9600 مایل (معادل حدودا 15450 کیلومتر) دارد.

رنگ این خودرو نقره ای بوده و تقریبا تمامی قسمت های آن دست نخورده باقی مانده اند. گفته می شود کیت ابزار، چمدان ها، کاور و سایر وسایل همراه این اتومبیل همانند روز اول سالم و تمیز هستند.

بد نیست بدانید نیروبخش مکلارن F1 یک موتور 6.1 لیتری V12 ساخت ب ام و است که توانایی تولید 627 اسب بخار قدرت را دارد. نیروی تولیدی توسط این موتور از طریق یک گیربکس شش سرعته دستی به چرخ های عقب ارسال می شود.

با این مشخصات فنی F1 شتابی برابر با 3.2 ثانیه داشته و می تواند به حداکثر سرعت تقریبی 390 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند که با توجه به استانداردهای کنونی نیز هنوز رقم شگفت انگیزی است.

البته از آنجایی که هفت مدل وارد شده به خاک آمریکا متحمل تغییراتی شده اند، سرعت نهایی آنها به حدود 350 کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.

با توجه به شرایط بسیار خوب این نمونه از F1 و قیمت مدل هایی که در حراجی های قبلی به فروش رسیده اند، انتظار می رود مدل کنونی با رقمی در حدود 10 میلیون دلار معامله شود.

در صورت تحقق این مساله، F1 ارزشی بیشتر از ابر اتومبیل های امروزی مثل فراری لافراری، بوگاتی شیرون و مکلارن P1 خواهد داشت. برای آگاهی از قیمت نهایی باید تا 18 آگوست صبر کنیم، روزی که این F1 استثنایی در حراجی بنهامز در کالیفرنیا به فروش گذاشته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    راننده و فرمان وسط ماشین قرار گرفته

    • مجتبی محبی
      مجتبی محبی | ۳ مرداد ۱۳۹۶

      الان من چیکار کنم؟

  • Amin.Yousofi
    Amin.Yousofi | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    چقد تو این سایت، ترول زیاده...
    چقد تو این سایت ترول زیاده...
    راجع به هرچی نمک میریزن و ادا درمیارن

  • Robot
    Robot | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    ۱۰ تا که زیاده ، میشه چنتا بوگاتی ورداشت.. اگه میاری پایین تر تا باهم کنار بیایم، اگه هم نه که هیچ.. نصف این پول رو میدم یکی سفارشی از این بهتر برام تولید کنن، لیمیتد ادیتیشن !

    • sd
      sd | ۲ مرداد ۱۳۹۶

      چرت نگو

مطالب پیشنهادی