آیا می دانید رنگ های مختلف لباس چه تاثیری در روحیه شما می گذارند؟

آیا می دانید رنگ های مختلف لباس چه تاثیری در روحیه شما می گذارند؟

تقریبا بیشتر مردم از معجزه رنگ لباس در فصل های گوناگون سال آگاه هستند و می دانند مثلا در تابستان لازم است از الوان روشن استفاده شود تا گرمای کمتری را به خود جذب کنند. یا برعکس، در زمستان با پوشیدن لباس های تیره تر می توان از گرمای نور خورشید بهره گرفت.

اما علاوه بر این ها، رنگ لباس در چهره افراد و خوش تیپی آن نیز موثر است و به واسطه آن می توانند بیشتر یا کمتر جلب توجه کنند.

انتخاب رنگ البسه بیشتر بر سنت ها، فرهنگ ها و محدودیت های جامعه ای که در آن ساکن هستیم، استوار است. مردم در جوامع گوناگون در نتیجه آموزش یا تکرار، به استفاده از برخی از رنگ ها تعصب بیشتری نشان می دهند، این در حالیست که شاید همان رنگ در جامعه ای دیگر از هیچ اهمیتی برخوردار نباشد.

با این تفاسیر، شاید برایتان جالب باشد تا بدانید که رنگ لباس تاثیر مستقیمی روی روحیه افراد دارد. مثلا قرمز موجب ایجاد هیجان می گردد یا زرد باعث می شود تا شاداب و سرحال به نظر برسید.

در همین راستا، اگر کنجکاو هستید تا بیشتر در مورد رنگ ها و تاثیرات آن در روحیه افراد بدانید، توصیه می کنیم در ادامه مطلب با روزیاتو همراه باشید.

قرمز

red-coats-for-women-1

این رنگ به همان سادگی که در ظاهر به نظر می رسد نیست. پوشیدن لباس قرمز به شهامت و بی پروایی خاصی نیاز دارد. وقتی شما لباسی با این رنگ می پوشید، در اجتماع و در جمع دوستان و آشنایان بیشتر جلب توجه می کنید. اما باید بدانید که انتخاب این رنگ مستلزم این است که با رنگ پوستتان نیز تناسب داشته باشد.

در بیشتر جوامع جهانی این رنگ به عنوان هیجانات زیاد، تمایلات جنسی شدید و گاها احساسات خطرناک شناخته می شود.

البته جا دارد اشاره کنیم که در هند اینگونه نیست و قرمز، رنگ سنتی این کشور آسیایی است که حتی لباس های عروسشان نیز به رنگ سرخ انتخاب می شود.

استفاده ترکیبی از رنگ قرمز و مشکی با هم یکی از کلاسیک ترین مدهای جهان است که از دیرباز در میان مردم رواج داشته است. همچنین شما می توانید رنگ قرمز را با سفید یا بژ نیز ست کنید.

زرد

Yellow_Linen_Flower_Dress1_grande

به ادعای طراحان مد و فشن، رنگ زرد و آفتابی تداعی کننده شادابی و زندگی است و اشخاص با پوشیدن لباس هایی به این رنگ حتی می توانند با افراد مغرور و از خود راضی ارتباط برقرار کرده و شخصیت غیرقابل تحملشان را تاب بیاورند.

1149805-shutterstock_279728981-650-f50f53e89c-1484647069

البته باید توجه داشته باشید که رنگ زرد نیز همانند قرمز باید به صورت و پوست شما بیاید و این رنگ برای همه مناسب نیست. اگر دوست دارید از این رنگ در لباس های خود بهره بگیرید، آن را با زیورآلات، روسری، یا اکسسوری های متنوع ست همراه کنید تا از شدت رنگ زرد کاسته شود.

آبی

1150005-5827000379_cf128cc963_o-650-3fce8d0989-1484647069

درست در نقطه مقابل قرمز، رنگ آبی باعث کم شدن فشار خون می شود. اگر قصد دارید پس از یک روز کاری سخت، کمی استراحت کرده و تمدد اعصاب کنید یا اگر می خواهید برای اولین قرار ملاقات عاطفی آماده بشوید، رنگ آبی را انتخاب کنید زیرا همانند آب روی آتش است و تاثیر آرامش بخشی دارد.

وقتی لباس آبی به تن دارید، در ظاهر آرام و متین به نظر می رسید و در نتیجه بیشتر به دل می نیشنید.

12401-1

اگر می خواهید از آبی تیره یا سرمه ای استفاده کنید، ترجیحا آن را با رنگ های خنثی، کرم یا بژ ست کنید تا زیباتر به نظر برسد.

سبز

dark-green-women-cotton-linen-long-dress-casual-skirt-2015-summer-dress

از دیگر رنگ هایی که موجب آرامش و ایجاد خونسردی می شوند می توان به رنگ سبز اشاره کرد. از آن جا که سبز، تنوع بسیاری دارد، بنابراین برای همه پوست ها مناسب خواهد بود. اگر دوست دارید رنگ سبز لباستان بیشتر به چشم بیاید، آن را با اکسسوری هایی به رنگ خنثی همراه کنید.

شما می توانید سبز را با زیورآلات یا روسری، کلاه یا شال به رنگ روشن ست کنید.

بنفش

1149755-shutterstock_297345647-650-3efd6f6588-1484647069

این رنگ برای نمایش پخته و باتجربه بودن و همچنین با اعتماد به نفس بودن، ضروری است. به طور مثال، توصیه می کنیم برای مصاحبه های کاری رنگ بنفش بپوشید. این رنگ باعث مd شود تا چهره های جوان، جا افتاده تر به نظر برسند. همچنین این رنگ کمک می کند تا صورت های معمولی، شادتر به نظر برسند.

باید اشاره کنیم که برای ست کردن لباس های بنفش بهتر است از رنگ های پاستلی استفاده کنید.

مشکی

مشکی، رنگی است که به همه انسان های می آید. افراد چاق از سیاه برای لاغرتر نشان دادن خود بهره می گیرند. مشکی در بیشتر مواقع برای نمایش غم و ناراحتی استفاده می شود زیرا دو برابر بیشتر از بقیه الوان حس غمگینی را منقل می نماید. اما در عین حال، وقار و برازندگی زیبایی نیز به فرد می بخشد.

6f8e2e8a5b7a0dfb903cd58c9763a6d8--lawyer-style-business-style

بهتر است از زیورآلات، شال یا پوششی با رنگ روشن در کنار لباس سیاه بهره بگیرید تا به جای افسرده به نظر رسیدن، نجیب و با وقار دیده شوید.

نارنجی

1149705-shutterstock_378678079-650-cda76d7f87-1484647069

نارنجی ترکیبی از شادابی زرد و هیجان قرمز است و برای انجام فعالیت های خلاقانه و ابتکار به خرج دادن، رنگ مناسبی به نظر می رسد. این رنگ را نباید با رنگ های تند و جیغ ست کنید، بلکه از رنگ های خنثی یا کمرنگ در کنارش بهره بگیرید.

مطالب مرتبط
دیجیاتو
بدون نظر

ورود