ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مخدوش کردن آسفالت شهر؛ راهکار کالیفرنیا برای مقابله با مسابقات خیابانی

در مسابقات غیر قانونی و خیابانی میلیون اتفاق و متغیر میتواند در نتیجه تاثیر منفی بگذارد و یا منجر به یک اتفاق فاجعه بار شود و به عابران پیاده آسیب بزند. به عنوان مثال در ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

در مسابقات غیر قانونی و خیابانی میلیون اتفاق و متغیر میتواند در نتیجه تاثیر منفی بگذارد و یا منجر به یک اتفاق فاجعه بار شود و به عابران پیاده آسیب بزند.

به عنوان مثال در ماه فوریه سال 2015 راننده یک خودرو فورد موستانگ در یک مسابقه خیابانی غیرقانونی شرکت کرد و در حین مسابقه با از دست دادن کنترل ماشین به تماشاگران و عابران پیاده برخورد کرد. در این اتفاق دو نفر کشته شده و تعدادی مجروح شدند اما راننده جان سالم به در برد تا بتواند یک روز دیگر را ببیند و با عواقب کار خود روبرو شود.

مسابقات خیابانی برای شهر لس آنجلس تبدیل به یک مشکل بزرگ شده است و مقامات محلی این شهر در پی چاره جویی برای آن هستند.

یکی از راه حل هایی که برای این مشکل مطرح شده است خط انداختن آسفالت در قسمت های مختلف خیابان هاست تا ضمن ایجاد سروصدا در روند مسابقه نیز اخلال ایجاد کند.

احتمالا رانندگان معمولی از مواجه با آسفالت های خط دار شاکی می شوند و ترجیح می دهند که با این خطوط مزاحم نوار مانند روبرو نشوند اما واقعیت این است که برای دور کردن رانندگان بی پروا و جمع شدن مسابقات غیرقانونی از خیابان ها چاره ی دیگری وجود ندارد.

برای درک بهتر این مشکل می توانید در گوگل مپ در محله Chatsworth خیابان کانوگا را جستجو کرده و در مورد مسابقات غیر قانونی که در آن برگزار می شود تحقیق کنید. در واقع این خیابان در بین مردم لس آنجلس به خیابان کانوگا سریع السیر معروف است .

این آسفالت های خط دار که به اسکرید نیز معروف اند علاوه بر به وجود آوردن سرو صدا با ایجاد لرزش و ارتعاش در حرکت خودرو تعادل آن را بهم می زند. در صورتی که راننده با سرعت زیاد از روی این آسفالت های خط دار رد شود سرعت چرخش تایرها و چسبندگی آنها کم شده و از افزایش سرعت خودرو جلوگیری می شود.

ازدیگر مزیت های این آسفالت های خط دار نصب آزادانه آن ها در تمامی مسیر هاست. این در حالیست که سرعت گیرها اجازه نصب در هر مسیری را ندارند.

این طرح به صورت آزمایشی در یکی از محله های لس آنجلس به صورت سه ماهه پیاده سازی شد و هزینه آن چیزی حدودی 25 هزار دلار بوده که توسط شرکت سازنده و پشتیبانی کننده آسفالت این مناطق تامین شد و البته که نتیجه آن کاهش ده درصدی سرعت در این مناطق بود.

بنابر گزارشات فاکس 11 لس آنجلس در صورتی که اثربخشی این برنامه ثابت شود با تخصیص بودجه از صندوق ویژه ای این طرح می تواند در خارج از دره سان فراندو و در تمامی کشور امریکا پیاده سازی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • خط خطی
    خط خطی | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    نوشته "سرعت گیرها اجازه نصب در هرمسیری را ندارند"
    تو شهرما سرعتگیر گذاشتن مثل تپه اس، یعنی از روش رد بشی اون دنیا فرود میای

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی