ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پروژه عجیب مرسدس بنز؛ سوپر استیشنی با حداکثر قابلیت های آفرود

سال گذشته مرسدس بنز E کلاس All-Terrain راهی بازار شد تا رقبایی مانند آئودی A6 آلرود و ولوو V60 کراس کاونتری را به چالش بکشد. حالا پس از گذشت یک سال این کمپانی یک نمونه ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

سال گذشته مرسدس بنز E کلاس All-Terrain راهی بازار شد تا رقبایی مانند آئودی A6 آلرود و ولوو V60 کراس کاونتری را به چالش بکشد. حالا پس از گذشت یک سال این کمپانی یک نمونه اولیه عجیب به نام E-Class All-Terrain 4x4 Squared را به رسانه ها معرفی کرده است.

با توجه به اسم این واگن می توان حدس زد که دارای روحیه ای مشابه با کانسپت چهار چرخ محرک G500 است، به این معنی که این نمونه اولیه نیز همچون G500 با افزایش ارتفاع نسبت به سطح زمین خود را برای مقابله با سخت ترین شرایط جاده ای آماده کرده است.

بررسی این محصول و سنجش میزان توانایی های آن تاکنون فقط یک بار صورت گرفته و مجله آلمانی Auto Bild به اندازه کافی خوش شانس بوده تا بتواند این بررسی و سنجش را انجام داده و نتایج آن را گزارش دهد.

از برجسته ترین ویژگی های بنز E کلاس All-Terrain باید به محور پورتال آن اشاره کرد. این کلمات به یک تکنولوژی مربوط می شوند که در آن محور چرخ ها بالاتر از مرکز توپی چرخ قرار دارد و امکان افزایش فاصله کف خودرو از سطح زمین فراهم می شود.

اگر بخواهیم دقیق تر بررسی کنیم، این فنربندی دقیقا مشابه مدل به کار رفته در کانسپت چهار چرخ محرک G500 Squared یا کانسپت ماجراجویانه شش چرخ محرک G63 نیست.

بلکه این پیکربندی بنا به دلایل واضح و مشخصی خاص این خودرو انتخاب شده است، از جمله این دلایل می توان به پیمودن مسیرهای متفاوت و فاصله بین محور های جلو و عقب و موقعیت موتور اشاره کرد.

مرسدس مدعی است که فاصله اصلی این All-Terrain تا سطح زمین ۴۲۰ میلیمتر (42 سانتی متر) است که حتی از دو برابر فاصله مدل های معمولی نیز بیشتر است.

چرا که فاصله تا سطح زمین مدل های معمولی در حدود ۱۶۰ میلیمتر است و این فاصله در کانسپت چهار چرخ محرک جی۵۰۰ Squared در حدود 370 میلیمتر است که در این صورت می توان گفت که این E CLASS بلند قد، می تواند لقب مرتفع ترین مرسدس ساخته شده را از آن خود کند.

برای مقایسه خوب است بدانید که فاصله از سطح زمین خودروهای کراس اوور معمولی بین 18 الی 23 سانتی متر است و از این رو E CLASS تحت آزمایش به شکل قابل توجهی از تمامی خودروهای موجود بلندتر خواهد بود.

از لحاظ جهت و زاویه خروجی نیز این نمونه اولیه از مدل های دیگر برتر است. این احتمال وجود دارد که در صورت معرفی و تولید انبوه این خودرو، شاسی بلند مرسدس جی کلاس محبوبیت خودرو از دست بدهد.

در این نمونه اولیه به جای استفاده از لاستیک های معمولی، مهندسان مرسدس موفق به نصب تایرهای با مشخصات 285/50 R20 شده اند که البته این تایرها در شاسی بلند استثنایی مرسدس یعنی جی کلاس نیز مورد استفاده قرار گرفته و این تغییر به لطف تغییر کامل گلگیرها ممکن شده است.

ترمزهای پیشرفته این خودرو ظاهرا از یک مدل AMG مجهز به دیسک های ترمز سوراخدار به عاریت گرفته شده اند. مرسدس این مدل خاص را به موتور شش سیلندر با قدرت ۳۳۳ اسب بخار از E400 T-Modell مجهز کرده است و بدین ترتیب یکی از خشن ترین استیشن های قابل تصور با حداکثر توانایی های آفرودی ممکن پدید آمده است.

با این حال هدف نهایی مرسدس بنز از ساخت این نمونه چندان روشن نیست، این احتمال وجود دارد که بخش AMG با توجه به داغ شدن بازار خودروهای SUV به دنبال افزایش محصولات خود در این سگمنت باشد، چرا که در حال حاضر قالب مدل های اسپرت و سریع AMG بر مبنای خودروهای کم ارتفاع شکل گرفته اند اما با تغییر نگرش مشتریان و تمایل هر چه بیشتر آن ها به سمت خودروهای شاسی بلند به نظر می رسد که بازار ابر خودروهای آفرود در آینده داغ و داغتر خواهد شد و مرسدس بنز از حالا به فکر گستره سلطنت خود در این حوزه است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    چه ارتفاع باحالی داره

  • sd
    sd | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    خیلی تخمیه

    • Mohammad
      Mohammad | ۲ مرداد ۱۳۹۶

      یذره شعورم خوب چیزیه

    • MK
      MK | ۳ مرداد ۱۳۹۶

      هر کدوم از ماشین هایی که بنز میسازه یه مهندسی فوق پیشرفته داره که ما حتی شاید نتونیم یه تایرشو بسازیم. ممنون از عمق نگاهت .

مطالب پیشنهادی