ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چند هفته مانده به معرفی آیفون 8، شرکت های مختلف سفارش چیپست موبایل را کاهش دادند

به گزارش خبرگزاری های شرق آسیا، اکثر شرکت های سازنده موبایل تصمیم به کاهش حجم سفارشات چیپست گرفته اند. طبق اطلاعات به دست آمده از زنجیره تأمین، کمپانی های مختلف منتظرند تا ببیند اپل با معرفی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

به گزارش خبرگزاری های شرق آسیا، اکثر شرکت های سازنده موبایل تصمیم به کاهش حجم سفارشات چیپست گرفته اند. طبق اطلاعات به دست آمده از زنجیره تأمین، کمپانی های مختلف منتظرند تا ببیند اپل با معرفی «آیفون 8» چه تغییراتی در وضعیت بازار به وجود می آورد. میزان استقبال از آیفون های امسال اپل می تواند تکلیف مابقی فعالان این عرصه را از نظر حجم تولید در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی مشخص نماید.

از ماه گذشته، اپل سفارش قطعات و به خصوص چیپست موبایل را افزایش داد و در مقابل، حجم سفارش دیگر شرکت ها به مراتب پایین آمد. تأمین کنندگان و کارشناسان زنجیره تأمین می گویند انتظار افزایش سفارش دیگر کمپانی ها تا قبل از سه ماهه چهارم را ندارند:

شرکت هایی نظیر مدیاتک و های سیلیکون دائماً با کاهش حجم سفارش مواجهند، که حکایت از عرضه بسیار ضعیف و ناامید کننده موبایل از سوی شرکت های مختلف (به جز اپل) در سه ماهه سوم سال 2017 دارد.

به نظر می رسد شایعات و اخبار متعدد پیرامون ویژگی های انقلابی آیفون 8، همه شرکت ها را مجاب کرده تا ریسک را کنار گذاشته و برنامه های جاه طلبانه خود را موقتاً به حالت تعطیل درآورند. از سوی دیگر، شرکت تایوانی TSMC از استقبال سازندگان موبایل نسبت به چیپست های 12 نانومتری آنها خبر می دهد. این فناوری بسیار بهینه تر از نسل قبلی یعنی چیپست های 16 نانومتری است، اما به فرایند 10 نانومتری که در چیپ های A11 اپل به کار رفته، نمی رسد.

گفتنیست طبق اخبار موجود، اپل در سال جاری طراحی آیفون را متحول ساخته و بدنه شیشه ای با نمایشگر لبه تا لبه و پنل OLED، فناوری شارژ بیسیم، دوربین حرفه ای با فناوری اسکن سه بعدی، و قابلیت های احراز هویت جدیدی از جمله تشخیص چهره را در این موبایل پرطرفدار جای داده است. تمام این اقدامات، می تواند وضعیت بازار را در سه ماهه پایانی سال جاری دستخوش تغییر سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • vahid hajizadeh
    vahid hajizadeh | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    دیجیاتو کلا عجیب غریب حرف میزنی
    از اینکه ایفون فروشش بالاستو گوشیه با کیفیتیه،شکی نیست ولی تحولات انقلابی که تو ازش سخن میگی چرتو پرته،کدوم انقلاب؟همش تکراریه

  • Mr. Saxobeat
    Mr. Saxobeat | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    فقط خدا کنه سنسورش با صفحه نمایشگرش ادغام بشه
    یکساله صبر کردم یه گوشی بگیرم انقلابی باشه
    این چیزهایی که میخواد بزاره روش و معرفیش کنه خیلی وقته اندرویدی ها ساختن.

  • محمد مهدی سجادی نیا
    محمد مهدی سجادی نیا | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    ژااان بیارنش میخوام??

  • salemi
    salemi | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    چقدر بزرگش میکنین ? الان فروش بقیه شرکت ها نا امید کنندست? عجبا

مطالب پیشنهادی