ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آتش سوزی یک دستگاه آیفون قدیمی به علت نقص باتری، اپل را به دادگاه می کشاند

موبایل های منفجره تقریباً به دست فراموشی سپرده شده بودند، اما به تازگی یکی از شرکت های بیمه آمریکا به نام «استیت فارم» به نیابت از «Xai Thao» از دست اپل شکایت کرده و می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

موبایل های منفجره تقریباً به دست فراموشی سپرده شده بودند، اما به تازگی یکی از شرکت های بیمه آمریکا به نام «استیت فارم» به نیابت از «Xai Thao» از دست اپل شکایت کرده و می گوید موبایل قدیمی این شرکت به خاطر نقص باتری، آتش گرفته است.

در این شکایت که به تازگی به ثبت رسیده، خانم تائو که ساکن ایالت ویسکانسین آمریکاست، به کمک استیت فارم درخوست غرامت 75 هزار دلاری را از اپل کرده اند، چون به زعم او آیفون 4S از ابتدا معیوب بوده و باعث آتش سوزی در منزلش شده.

در این شکایت آمده است «طراحی، تولید و فروختن آیفون باعث ایجاد وضعیتی خطرناک و غیر ایمن شده و این مشکل از زمان خروج آیفون از دستان اپل وجود داشته است.» البته واقعه آتش سوزی مربوط به نخستین روز ماه آوریل 2016 بوده، اما به تازگی به ثبت رسیده.

همان طور که می دانید، باتری های لیتیوم یونی معیوب یا دستکاری شده، یکی از معضلات اصلی گجت های کنونی و به خصوص موبایل ها به شمار می روند، اما چنین وضعیتی در مورد آیفون چندان مرسوم نبوده. در اکثر موارد آتش سوزی آیفون ها، شاهد استفاده از شارژرها یا کابل های غیر استاندارد یا تعویض قطعات داخلی دستگاه توسط افراد غیر متخصص بوده ایم.

با این حال خانم تائو می گوید هیچگاه اقدام به تعویض یا دستکاری باتری آیفون 4S خودش نکرده و طبیعتاً استفاده از کابل ها و شارژرهای غیر استاندارد را هم کتمان می کند. طبق اطلاعات موجود در پرونده، گرمایش موضعی شدیدی در قسمت باتری آیفون به وجود آمده و هیچ منبع حرارت دیگری در مجاورت آن قرار نداشته.

گفتنیست اگرچه پرداخت 75 هزار دلار غرامت برای اپل بسیار ساده است، اما این کمپانی متمول دوست ندارد در پرونده ای شکست بخورد و احتمالاً در صورت اثبات ایراد دستگاه، مستقیماً با خانم تائو برای جبران خسارت به توافق خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • موبایل باز بدون تعصب
    موبایل باز بدون تعصب | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    استقلال ازادی جمهوری اسلامی مرگ بر امریکا اونا همه کافر هستن خوشبحال هممون که مسلمونیم و جامون وسط بهشت

  • amir
    amir | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    جالب اینجاس. کمپانی اون ور و.قانونای اون کشورانقد خوبو محکمه محصولی ک برا 6سال پیش هستش هنوزم باید پاسخگو باشه و ما فقط اینجا ادعا داریمو مرگ بر اینو اون.میکنیم

    • jamalifar
      jamalifar | ۲ مرداد ۱۳۹۶

      اون دو نفر که منفی دادن لطفاً بگن با کجای این کامنت مشکل دارن...
      چون به نظرم هیچ نقصی نداشت این کامنت

مطالب پیشنهادی