ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل مشغول توسعه فناوری اختصاصی برای تولید نمایشگرهای OLED است

اینکه آیفون 8 (یا آیفون پرو، یا هر اسمی که بالاخره برایش انتخاب شود) به نمایشگر اولد (احتمالاً 5.8 اینچی) مجهز می شود را تقریباً همه می دانند. بیشتر گزارشات حکایت از آن دارند که ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

اینکه آیفون 8 (یا آیفون پرو، یا هر اسمی که بالاخره برایش انتخاب شود) به نمایشگر اولد (احتمالاً 5.8 اینچی) مجهز می شود را تقریباً همه می دانند. بیشتر گزارشات حکایت از آن دارند که پنل های این موبایل به صورت انحصاری توسط سامسونگ تولید خواهد شد، شرکتی که در حال حاضر بزرگ ترین تأمین کننده نمایشگرهای اولد کوچک در جهان به شمار می رود.

اپل به تازگی ماشین آلات CVD را برای تولید پنل های OLED خریده است

با این حال، اپل شرکتی نیست که فقط به یک تأمین کننده برای قطعات حیاتی مورد نیازش اکتفا کند و سرنوشتش را به دست دیگری بسپارد، آن هم به یکی از بزرگ ترین رقبایش در حوزه تکنولوژی و تلفن همراه. در همین راستا خبرگزاری کره ای ET News گزارش می دهد اپل به تازگی ماشین آلات انباشت شیمیایی تبخیری (CVD) را خریده و مرکز تحقیق و توسعه ای را در تایوان به توسعه فناوری صفحات اولد اختصاص داده است.

این مرکز آزمایشی قرار است به وضعیت شبه-انحصاری سامسونگ در این بازار خاتمه دهد، هرچند بعید به نظر می رسد که اپل مستقیماً در روند تأمین مواد اولیه و تولید محصول دخالت داشته باشد. سابق بر این هم دیده بودیم که اهالی کوپرتینو اقدام به سرمایه گذاری، خرید ابزار و فراهم ساختن تجهیزات برای توسعه فناوری های خاص می کنند.

گفتنیست ماشین آلات CVD بسیار کمیاب هستند و طبق گزارشات، بازار کنونی این تجهیزات تحت سلطه شرکت ژاپنی Canon Tokki قرار دارد، اما بخش اعظم خروجی این شرکت به سامسونگ دیسپلی می رسد. حال اپل با خرید این دستگاه ها و در اختیار قرار دادنشان به دیگر شرکت های سازنده، توزیع عادلانه تری از این فناوری را به وجود آورده و البته پنل های مورد نیاز برای محصولاتش از جمله آیفون و اپل واچ را هم با قیمت کمتری به دست خواهد آورد.

لازم به ذکر است تلاش های اپل برای تحقیق و توسعه در حوزه OLED به این زودی ها به ثمر نخواهد نشست؛ به همین دلیل تأمین انحصاری پنل های آیفون 8 بر عهده سامسونگ گذاشته شده و شرکت کره ای باید طی دو سال، حداقل 160 میلیون پنل نمایشگر را به اپل تحویل دهد. احتمالاً این وضعیت برای آیفون های سال 2018 تغییر کند.

LED
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۲ مرداد ۱۳۹۶

    باز هم ژاپن

مطالب پیشنهادی