ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

معاون وزیر ارتباطات: متوسط سرعت اینترنت را به 20 مگابیت بر ثانیه می رسانیم

معاون وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد مطابق با برنامه پنجم توسعه، سرعت متوسط 2 مگابیت بر ثانیه برای دسترسی به اینترنت در کشور محقق شده است. نصرالله جهانگرد افزود ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

معاون وزیر ارتباطات در مراسم رونمایی از فاز سوم شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد مطابق با برنامه پنجم توسعه، سرعت متوسط 2 مگابیت بر ثانیه برای دسترسی به اینترنت در کشور محقق شده است. نصرالله جهانگرد افزود «در برنامه ششم، سرعت متوسط باید به 20 مگابیت بر ثانیه برسد که به راحتی به آن دست خواهیم یافت.»

جهانگرد همچنین از اهداف برنامه هفتم سخن گفت و اظهار داشت با افزایش 50 برابری، در سال 1405 میانگین سرعت دسترسی به اینترنت در کشور به 100 مگابیت بر ثانیه می رسد.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، زیرساخت های ارتباطی کشور مطابق با اهداف تعیین شده ارتقاء یافته اند؛ به عنوان مثال تعداد پورت های اینترنت پرظرفیت کشور از 3.5 میلیون در سال 92 به 34 میلیون در تیر ماه 96 رسیده؛ همچنین در مقایسه با چهار سال قبل، افزایش 9 برابری ظرفیت شبکه بین المللی و 15 برابری ظرفیت شبکه داخلی را شاهد هستیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران می گوید در حال حاضر سرانه مصرف ترافیک اینترنت کشور 38 کیلوبیت به ازای هر شهروند است که تا پایان برنامه ششم توسعه، به 300 کیلوبیت خواهد رسید.

معاون وزیر ارتباطات همچنین از ارتقاء جایگاه زبان فارسی در محیط وب سخن گفت. طبق سخنان جهانگرد، زبان فارسی در سطح وب جهانی از رتبه چهاردهم به نهم رسیده و هم اکنون 1.6 درصد از حجم اینترنت را به خود اختصاص داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (23 مورد)
  • Pourya amirshekari
    Pourya amirshekari | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    توی رویا همه کار شدنی

  • yashar
    yashar | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    آره منم میخواستم این ترم مشروط نشم ولی نشد

  • فرزاد
    فرزاد | ۳ مرداد ۱۳۹۶

    لازم نیس سرعت رو به ۲۰ مگ برسانی
    شما هزینه های حجم رو کم کن
    تو با سرعت کاری نداشته باش
    فقط حجم رو بیشتر کن و قیمت رو کم کن

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی