ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فراخوان سه میلیونی مرسدس بنز برای خودرو های دیزلی

امروزه هر وقت صحبت از خودروهای دیزلی باشد، ناخودآگاه ماجرای رسوایی فولکس واگن و تقلب این شرکت آلمانی در اعلام میزان گازهای آلاینده به ذهن خطور می کند. بعد از این رسوایی، حساسیت ها نسبت ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

امروزه هر وقت صحبت از خودروهای دیزلی باشد، ناخودآگاه ماجرای رسوایی فولکس واگن و تقلب این شرکت آلمانی در اعلام میزان گازهای آلاینده به ذهن خطور می کند.

بعد از این رسوایی، حساسیت ها نسبت به موتورهای دیزلی بسیار زیاد شده و هر از چند گاهی محصولات برخی از شرکت ها تحت بررسی های دقیق قرار می گیرند؛ شرکت ها نیز برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناخوشایند مشابه، فراخوان هایی را صادر می کنند تا عیوب و نقص های احتمالی را برطرف نمایند.

در ماه مارچ بود که کمپانی مرسدس بنز برای 250 هزار خودروی کامپکت و مدل V کلاس مجهز به موتور دیزلی فراخوان داد. حال پس از چند ماه از آن زمان خبر می رسد که این فراخوان گسترش یافته و تقریبا شامل همه مدل های جدید که به پیشرانه های دیزلی مجهز هستند، می شود.

فراخوان جدید که به گفته مقامات مرسدس بنز در طول هفته های آتی اجرایی خواهد شد، حدود 3 میلیون خودروی دیزلی را در بر می گیرد.

در این فراخوان قرار است از طریق آپدیت های نرم افزاری یا همان پچ، عملکرد موتورهای دیزلی یورو 5 و یورو 6 بهبود یافته و از میزان اکسیدهای نیتروژن خروجی کاسته شود.

دیتر زیچه مدیر عامل دایملر و رئیس هیئت مدیر مرسدس بنز در این باره گفته:

مهندسین ما با استفاده از آخرین دانشی که در زمینه توسعه خانواده جدید موتورهای دیزلی کسب کرده اند، نیازی به ایجاد تغییرات ساختاری پیچیده نخواهند داشت. بحث هایی که در محافل عمومی درباره موتورهای دیزلی مطرح شده، نگرانی هایی را برای مشتریان ما ایجاد کرده است.

در حال حاضر اتهاماتی در رابطه با احتمال تقلب در میزان گازهای خروجی خودروهای مرسدس بنز مطرح شده و به دستور مقامات دولتی کشور آلمان قرار است تحقیقاتی در این زمینه انجام شود.

البته اشتوتگارتی ها هر گونه تقلب یا اهمال کاری را رد کرده و معتقدند که چنین تحقیقاتی باعث کمک به کاهش اکسید نیتروژن خروجی از خودروهای دیزلی در شهرهای اصلی اروپا خواهد شد.

پیش بینی می شود فراخوان مذکور حدود 220 میلیون یورو هزینه به کمپانی مرسدس بنز تحمیل کند. نکته جالب اینکه بر خلاف انتظار مدیران برخی از شرکت ها، این فراخوان نیز همانند موارد قبلی کاملا رایگان خواهد بود!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی