ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تحویل تویوتا CH-R در ایران با قیمت 179 تا 220 میلیون تومان

تویوتا CH-R را می توان پرچمدار جدید بازار کراس اوور های کامپکت در ایران دانست، خودرویی که نه تنها یکی از جدیدترین محصولات تویوتا، بلکه یکی از جذاب ترین آن ها نیز قلمداد می شود ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

تویوتا CH-R را می توان پرچمدار جدید بازار کراس اوور های کامپکت در ایران دانست، خودرویی که نه تنها یکی از جدیدترین محصولات تویوتا، بلکه یکی از جذاب ترین آن ها نیز قلمداد می شود و می تواند به لطف طراحی متفاوت خود نگاه های بسیاری را به سمت خود جلب کند.

البته این خودرو جذاب برای مشتری ایرانی چندان ارزان تمام نمی شود و تعیین بازه قیمتی 179 تا 220 میلیون تومانی برای 5 تیپ مختلف از تویوتا C-HR شاهد این مدعاست، هرچند در این زمینه باید به وجود تکنولوژی های پیشرفته ای نظیر سیستم های موجود در مدل هیبریدی و نسخه توربو بنزینی چهار چرخ متحرک نیز اشاره کرد که CH-R را به محصولی متفاوت از سایر خودروهای حاضر در این کلاس مبدل می کند.

نکته قابل توجه آنکه به فاصله حدود 7 ماه پس از عرضه CH-R در بازار جهانی، تحویل آن به مشتریان ایرانی آغاز شده است و شرکت ایرتویا در این زمینه حتی یک ماه زودتر از تعهد های ثبت نامی خود عمل کرده که می توان این رویداد را در بازار خودروهای وارداتی جدید در کشورمان کم سابقه توصیف کرد.

همانطور که احتمالا می دانید، CH-R از نظر فنی در دو تیپ هیبریدی (پیشرانه 1.8 لیتری درون سوز مجهز به موتور های برقی با قدرت 134 اسب بخار و 207 نیوتن متر گشتاور) و موتور 1.2 لیتری توربو تزریق مستقیم با قدرت 116 اسب بخار و گشتاور 185 نیوتن متر عرضه می شود که در این میان عملکرد نمونه توربو اندکی از مدل هیبریدی سریعتر بوده و توانایی پیمودن صفر تا صد ظرف 10.9 ثانیه (رسمی) را دارد، اما در عوض مدل هیبریدی تویوتا CH-R با شتاب صفر تا صد حدود 11 ثانیه در زمینه مصرف سوخت فوق العاده اقتصادی ظاهر می شود و با مصرف رسمی 3.8 لیتر در یکصد کیلومتر اول، می تواند در نقش یک خودرو جذاب و اقتصادی ظاهر شود.

از نظر امکانات رفاهی و تجهیزات نیز با توجه به تیپ بندی های متفاوت پنج گانه در نظر گرفته شده برای تویوتا CH-R بهتر است به کاتالوگ های رسمی ایرتویا مراجعه فرمایید اما به طور کلی می توان به تجهیزات شاخصی نظیر تهویه مطبوع دوگانه، سیستم جلوگیری از خروج از خط، جلوگیری از خروج از جاده، کنترل سرعت در سراشیبی، کنترل نوسانات عرضی تریلر (در صورت وجود یدک)، جلوگیری از حرکت رو به عقب خودرو در مسیر های سربالایی، دوربین دید عقب، سیستم روشنایی موانع عقب و مواردی از این دست اشاره کرد.

از نظر ابعاد و اندازه نیز CH-R تقریبا در کلاس خودروهایی چون نیسان جوک، میتسوبیشی ASX، هوندا HR-V و امثال اینها جای می گیرد و می تواند خودرویی مناسب برای خانواده های جوان و کم جمعیت باشد.

حال باید منتظر ماند و دید که عملکرد این خودرو کراس اوور جذاب و نسبتا گران قیمت در بازار داخلی چگونه خواهد بود و CH-R تا چه حد می تواند بر رقبای نامدار بزرگتر از خود در بازار پر رقابت خودروهای کراس اوور غلبه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (16 مورد)
  • asasoal
    asasoal | ۷ مرداد ۱۳۹۶

    "شرکت ایرتویا در این زمینه حتی یک ماه زودتر از تعهد های ثبت نامی خود عمل کرده که می توان این رویداد را در بازار خودروهای وارداتی جدید در کشورمان کم سابقه توصیف کرد."
    بله درست می فرمایید کم سابقه! اینقدر بنگاه های دروغین تولید خودروی داخلی که اکنون در حوزه واردات بنجلهای فسیلی فرانسه و چین مشغولند که به قول قدیمیها به مرگ گرفته اند که مردم حالا به تب راضی هستند، واقعا کجای دنیا اینگونه است که باید چندین برابر قیمت واقعی یک خودرو پول پرداخت کنی و بعد از آن هم اگر زود به دستت رساندن شگرف زده شوی، البته باز به رحم و مروت بخش خصوصی! ولی نکته ای که وجود دارد این است که امروز اگر بخواهی وارد کنی یا پیچ مونتاژ کنی و به قیمت ده برابر قیمت واقعی ان به مردم بفروشی مشکلی نداری و تازه تشویق و تقدیر هم می کنند از شما! اما اگر بخواهی خودرویی تولید کنی بومی و با قیمت مناسب و متناسب . به همه مردم کشورت عرضه کنی می شوی جاعل، و .... امروز جمشید آرین پشت پرده خیانتها و جنایتهای بنگاه های عقب افتادگی خودرو را بخوبی افشا کرده است و آیا هنوز وقت آن نشده است که مردم ما آگاه شوند و در برابر دسیسه های ایشان قد علم کنند؟ عزیزان من به حامیان انقلاب صنعتی پایدار ملحق شوید تا یکبار برای همیشه مشکل آلودگی هوا و سوخت و خودروی ایمن در ایران عزیز حل شود.

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    جا داشت یه دوربین حرفه ای می بردین برای عکاسی. البته مشخصه موقع آپلود هم کیفیت عکسها خیلی افت کرده. ظاهراً با موبایل آپلود شده.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی