ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

رست مد در پلی استیشن 4 چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

اگر به تازگی کنسول پلی استیشن 4 خریده باشید، احتمالا با خاموش کردن آن کمی مشکل دارید. کنسول شما تنها با یک بار فشردن یا لمس کردن دکمه پاور روشن می شود اما فشردن دوباره ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۳ مرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

اگر به تازگی کنسول پلی استیشن 4 خریده باشید، احتمالا با خاموش کردن آن کمی مشکل دارید. کنسول شما تنها با یک بار فشردن یا لمس کردن دکمه پاور روشن می شود اما فشردن دوباره پاور آن را خاموش نمی کند، بلکه کنسول در حالت رست مد (Rest Mode) قرار گرفته و دکمه پاور به رنگ نارنجی در می آید.

اما Rest Mode چیست و چرا کنسول شما به طور پیش فرض به جای خاموش شدن به این حالت می رود؟ راستی اگر هنوز درگیر خاموش کردن کنسول هستید، برای این کار باید دکمه پاور را برای نزدیک به 7 ثانیه نگه داشته تا 2 بار صدای بیپ شینده شود.

رست مد پلی استیشن 4 مشابه حالت خواب یا Sleep کامپیوترهای شخصی است، در این وضعیت کنسول شما به خواب کوتاهی رفته، برق کمتری مصرف می کند و می تواند وظایف مشخصی چون دانلود آپدیت بازی ها را انجام دهد.

در این حالت روشن کردن دوباره کنسول راحت تر بوده و پلی استیشن 4 تنها بعد از یک الی دو ثانیه کاملا آماده اجرای بازی ها است. خود کمپانی سونی بیشتر توصیه می کند تا به جای خاموش کردن کنسول، آن را در حالت رست مد قرار دهید و به همین علت با نگه داشتن کوتاه دکمه پاور، پلی استیشن 4 شما به طور پیش فرض به جای خاموش شدن، به حالت رست مد می رود.

اما حالت رست مد در کنار تمامی ویژگی های خوبش، ایرادی نیز دارد: مصرف برق بیشتر. پلی استیشن 4 زمانی که خاموش باشد، تنها 0.3 وات برق مصرف می کند اما با قرارگیری در حالت رست مد این مقدار به 10 وات می رسد.

البته مقدار برقی که کنسول در این حالت مصرف می کند به تعداد قابلیت هایی که فعال باشند، نیز بستگی دارد. کنسول شما به طور کل از 4 قابلیت خاص در حالت رست مد بهره می برد که در ادامه به معرفی هر کدام از آن ها می پردازیم.

ادامه این مقاله را در ویجیاتو بخوانید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی